Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hittade ett så mysigt stickat tyg på secondhanden idag. Vill sy en kofta av det men hittar inget bra mönster. Tips? Vet inte riktigt vad jag är ute efter, men kanske någon slags omlottkofta?
Du borde kunna använda någon av dom sömmarna. Funkar även till det elastiskaDags för mig att ansluta till denna tråd. Har beställt hem lite klädmönster och billigt tyg att öva upp mig på. Har två tyg i bomullsväv och ett i jersey. Ska prova på att sy enkla linnen/tröjor i de fasta materialen innan jag går över på det elastiska. Har tyvärr ingen overlockmaskin (vilket jag förstått är oumbärligt om man syr mycket). Den har dock sömmar som heter öppen och stängd overlock. Kan jag använda mig av någon av dessa? Eller måste jag göra som i syslöjden - sicksacka alla kanter och sedan sy ihop med raksöm?
På vilket sätt är de dåliga? Hade tänkt köpa hem fler mönster, men om Burdas är dåliga så kollar jag hellre andra märkenÄsch.. Sydde en omlottopp men ärmarna blev helt galet för smala.. Får modifiera lite så ska mönstret nog gå att använda som kofta. Varför lär jag mig aldrig att Burdas mönster är skräp?![]()
På vilket sätt är de dåliga? Hade tänkt köpa hem fler mönster, men om Burdas är dåliga så kollar jag hellre andra märken.