Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså, jag är nog lite rundare än bilden, mina cm är mer framåt än sidorna egentligen :rofl: men kul idé! Och mina knän "går ihop" mer än på bilden :meh:
Screenshot_20190212-192443.jpg
 
Och jag som har sett bilder på dig det ser inte alls ut som den bilden,det där ser ju förfärligt ut,man kanske skulle göra en o sätta på kakburken ?!
Haha nä, alltså jag kan ju se likheten, men jag är ju betydligt rundare framåt och bakåt än kantig åt sidorna :rofl:
 
EDIMG_8069.jpg


Dagens cheeseball, varsågoda ;)
Storlek 12, men graderad till 14 över bysten. Skulle ha gjort den lite större frampå och inte graderat i ryggen, litelite tight fram och lite stor bak. Fick ärmhål i strl 14, så ärmarna är litelite stora. Lätt fixat till nästa gång, är svinnöjd! Så in i bomben bekväm, tyget är så mjukt att jag typ vill klappa på det hela tiden.
(Closet Case Nettie)
 
Visa bifogad fil 25493

Dagens cheeseball, varsågoda ;)
Storlek 12, men graderad till 14 över bysten. Skulle ha gjort den lite större frampå och inte graderat i ryggen, litelite tight fram och lite stor bak. Fick ärmhål i strl 14, så ärmarna är litelite stora. Lätt fixat till nästa gång, är svinnöjd! Så in i bomben bekväm, tyget är så mjukt att jag typ vill klappa på det hela tiden.
(Closet Case Nettie)
Så snygg klänning! :love:
 
Fick hem min overlock i fredags, så i lördags kväll/natt provade jag så den funkade på några trosor jag klippt ut tidigare. Sen fick jag för mig att slänga ihop en tröja :angel:
 

Bifogade filer

  • IMG_20190217_011740.jpg
    IMG_20190217_011740.jpg
    463,8 KB · Visningar: 68
I mitt svindyra knitorious tyg :cool: men blev väldigt nöjd. Lyckades först klippa ut båda framstyckena utan att mönsterpassa, så fick så mitt kast och göra om den ena. Det resulterade i att jag inte fick ut full längd på ärmarna, för tyget räckte inte. Så då blev det längre muddar. Men det blev bra det med :rofl:
 

Bifogade filer

  • IMG_20190217_011805.jpg
    IMG_20190217_011805.jpg
    360,5 KB · Visningar: 71
Och pyjamasbyxor åt mig själv :) dessa gjorde jag efter att ha klippt upp mina gamla som var helt utslitna och trasiga. Förlängde benen lite mot orginalet bara så det var 3/4 ben.
 

Bifogade filer

  • IMG_20190220_224257.jpg
    IMG_20190220_224257.jpg
    391,1 KB · Visningar: 44
Jag upptäckte precis att jag inte längre har nån prenumeration på allt om handarbete eller burda.
Är det värt att teckna en ny? Jag har massor med tidningar och mönster, men det är ju alltid kul med nya och inspiration.
Kanske ska vänta till symässan, det brukar väl finnas erbjudanden då.
 
Jag upptäckte precis att jag inte längre har nån prenumeration på allt om handarbete eller burda.
Är det värt att teckna en ny? Jag har massor med tidningar och mönster, men det är ju alltid kul med nya och inspiration.
Kanske ska vänta till symässan, det brukar väl finnas erbjudanden då.
Jag hade inte tecknat ny. Mest för att jag oftast inte tycker det är så fina mönster, mer än nått enstaka, det är jobbigt att rita av (jag föredrar pdf så jag kan skriva ut rätt storlek på en gång) och mönstret behöver oftast ändras för att passa mig.. Men, det är ju en smaksak vad man föredrar.
 
Jag hade inte tecknat ny. Mest för att jag oftast inte tycker det är så fina mönster, mer än nått enstaka, det är jobbigt att rita av (jag föredrar pdf så jag kan skriva ut rätt storlek på en gång) och mönstret behöver oftast ändras för att passa mig.. Men, det är ju en smaksak vad man föredrar.

Jag älskar mönster :angel: Kan jag få många olika för en billig peng är jag glad. Men jag håller med om att det är sällan man hittar något fint.
Jag gillar inte att skriva ut, det är så besvärligt att sätta ihop när man har en nyfiken katt som ska "hjälpa till"..
 
Jag hade inte tecknat ny. Mest för att jag oftast inte tycker det är så fina mönster, mer än nått enstaka, det är jobbigt att rita av (jag föredrar pdf så jag kan skriva ut rätt storlek på en gång) och mönstret behöver oftast ändras för att passa mig.. Men, det är ju en smaksak vad man föredrar.
Skriver under på detta. Även när jag hittar nåt fint orkar jag liksom inte ta tag i det pga mönsterarket 🤷🏼‍♀️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
549
· Visningar
27 177
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
819
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
262
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
511
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp