Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har haft totalt stiltje i sömnaden sedan vår 2:a son föddes i höstas men nu ska jag igång igen tänkte jag och impulsköpte en Pfaff hobbylock 2.0 på blocket ikväll, 35mil bort men typ granne med brorsan:up: Syr mkt i trikå/Jerseytyger och kände att jag ville ha en. Helt i nyskick för 1800:-:bow: Får den om 1mån när dom kommer på besök.
 
Är det någon som ska på mässan i helgen? Funderar att åka på söndagen, ska kika på ny ol.
 
Var köper ni som har Overlockmaskiner tråd? Kör ni med güterman eller köper ni märkeslös?
Tänkte köpa så jag i alla fall har svart, vit, blå, röd och multifärgad. Det kommer man ju rätt långt på tänker jag?
Men om jag känner mej själv rätt så lär jag köpa massa nya tyger också:D
Maken tyckte det va en bra idé om jag gör en vettig syhörna i gästrummet så jag kan ha allt uppställt och inte behöver plocka för att komma igång:bow:
 
Tipsar lite om att Netto har tyger och sybehör till väldigt bra priser nu, köpte band, muddmaterial, tryckknappar, kardborre, velourtyg och camotyg. Perfekt till barnkläder!
 
Var köper ni som har Overlockmaskiner tråd? Kör ni med güterman eller köper ni märkeslös?
Tänkte köpa så jag i alla fall har svart, vit, blå, röd och multifärgad. Det kommer man ju rätt långt på tänker jag?
Men om jag känner mej själv rätt så lär jag köpa massa nya tyger också:D
Maken tyckte det va en bra idé om jag gör en vettig syhörna i gästrummet så jag kan ha allt uppställt och inte behöver plocka för att komma igång:bow:
Köper dor tak, toldi-lock (gutermann) eller lidls tråd på kon som dom har ibland. Funkar väldigt bra faktiskt.
 
Köper dor tak, toldi-lock (gutermann) eller lidls tråd på kon som dom har ibland. Funkar väldigt bra faktiskt.
Tack för tips! Använder güterman till vanliga maskinen och tycker den är överlägset bäst. Billig vanlig tråd har tendens att vilja töja sej och det blir fula stygn. Men jag visste inte att Lidl hade tråd? Dom säljer ju iofs maskiner emellanåt så det kanske finns här också, får bli en tur till stan och kolla läget i helgen:up:
 
Tack för tips! Använder güterman till vanliga maskinen och tycker den är överlägset bäst. Billig vanlig tråd har tendens att vilja töja sej och det blir fula stygn. Men jag visste inte att Lidl hade tråd? Dom säljer ju iofs maskiner emellanåt så det kanske finns här också, får bli en tur till stan och kolla läget i helgen:up:
Dom brukar ha tråd i samband med maskinerna :) 20 kr per kon.
 
Tack för tips! Använder güterman till vanliga maskinen och tycker den är överlägset bäst. Billig vanlig tråd har tendens att vilja töja sej och det blir fula stygn. Men jag visste inte att Lidl hade tråd? Dom säljer ju iofs maskiner emellanåt så det kanske finns här också, får bli en tur till stan och kolla läget i helgen:up:
Förresten, många använder gutermann mara om man vill ha samma färg på vänster nåltråd som tyget. Jag har gått över till mara till min vanliga maskin, lite billigare än vanliga från gutermann.
 
@Lazy Lady mot netto! Och jag som har köpstopp :angel:
Det hade jag med men... Äh!! Man lever bara en gång!!:D

Allt detta för knappt 350:-
CC3612A2-1FC8-4F4A-A626-E0223C4D1560.jpeg
 
Var köper ni som har Overlockmaskiner tråd? Kör ni med güterman eller köper ni märkeslös?
Tänkte köpa så jag i alla fall har svart, vit, blå, röd och multifärgad. Det kommer man ju rätt långt på tänker jag?
Men om jag känner mej själv rätt så lär jag köpa massa nya tyger också:D
Maken tyckte det va en bra idé om jag gör en vettig syhörna i gästrummet så jag kan ha allt uppställt och inte behöver plocka för att komma igång:bow:
Köpte mina på Lidl när de hade kampanj. Har svart, blå och vit än så länge
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
571
· Visningar
28 549
Senast: Linta
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
911
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Min gamla yogatimer app fungerar inte i nya luren och jag hittar ingen uppdatering till den, så jag måste hitta en ny. Men hur hittar...
2
Svar
35
· Visningar
765
Senast: Mint
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp