Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick en försenad julklapp idag
IMG_20201230_165916.jpg
 
Jag håller på med en cosplay. Finns absolut viss risk att den kommer få extraknäcka om jag behöver nåt superglittrigt nån gång :p ska klippa kjoldelen i morgon. Det är lite boobsmash tyvärr men den håller sig uppe i alla fall. Ska försöka värma och forma plastfjädrarna lite runda och se om det hjälper.
DA67CE6B-99BB-4F86-83FC-4B7AE95C189F.jpeg
 
Jag håller på med en cosplay. Finns absolut viss risk att den kommer få extraknäcka om jag behöver nåt superglittrigt nån gång :p ska klippa kjoldelen i morgon. Det är lite boobsmash tyvärr men den håller sig uppe i alla fall. Ska försöka värma och forma plastfjädrarna lite runda och se om det hjälper.
Visa bifogad fil 62495
Vad ska du cosplaya som? Superfint glitter iaf 😁
 
Jessica Rabbit 😂 Började som ett skämt men jag kunde såklart inte låta bli. Blev så glad när jag hittade tyget, det var förvånansvärt svårt att hitta signalrött om man inte vill ha paljetter :cautious:
Jag misstänkte att det var henne 😅 men du har lite för lite urringning, 😂
 
Pust! Ritat och mätt och ändå blev det fel. Men det går nog att åtgärda. Ska ta in den lite vid sidan högst upp, annars trillar brösten ut (har nålat in dem på bilden). Sy fast infodringarna så de inte rullar ut så mycket.
Några kilo mindre runt magen och den kommer sitta som en smäck!
IMG_20210104_154425.jpg
 
Sydde ett par byxor. De blev typ en halv centimeter för små i midjan.. äsch. Nästa par blir bättre :up:
Har köpt ett jättefint rutigt tyg som ska bli snygga brallor! Men jag flyttar nog dragkedjan till sidsömmen istället för mitt bak. Tycker nog det är snyggare tror jag.
 
Sydde ett par byxor. De blev typ en halv centimeter för små i midjan.. äsch. Nästa par blir bättre :up:
Har köpt ett jättefint rutigt tyg som ska bli snygga brallor! Men jag flyttar nog dragkedjan till sidsömmen istället för mitt bak. Tycker nog det är snyggare tror jag.
Hur hinner/ orkar du med att sy allt 😅 Jag har flera lådor projekt som ligger och väntar på att bli klara men det blir aldrig av känns det som. Fast nu har jag iallafall sytt klart kopplena som ska säljas. Bara några halsband kvar. Sedan har jag kjolar, leggings, handdukar och hundkläder i drivor som ska sys :crazy:

Alla är så duktiga också!! Jag kan bara sy det allra enklaste. Sydde en body till min systers barn och trots att mönstret räknades som lätt så är det det svåraste jag har sytt :arghh:
 
Hur hinner/ orkar du med att sy allt 😅 Jag har flera lådor projekt som ligger och väntar på att bli klara men det blir aldrig av känns det som. Fast nu har jag iallafall sytt klart kopplena som ska säljas. Bara några halsband kvar. Sedan har jag kjolar, leggings, handdukar och hundkläder i drivor som ska sys :crazy:

Alla är så duktiga också!! Jag kan bara sy det allra enklaste. Sydde en body till min systers barn och trots att mönstret räknades som lätt så är det det svåraste jag har sytt :arghh:

Jag gör ett projekt i taget, och nu är jag dessutom ledig ett par dagar. Det svåraste är att bara ha ett projekt i taget :D

Alltså, jag tänker likadant. Alla andra är så duktiga och det jag gör ser ut som att det är gjort i syslöjden. Men jag har börjat inse att jag faktiskt är ganska duktig ändå.

@nightcrawler visst är det fint!
 
Tog en liten matpaus, sedan blev det mer symaskin.
IMG_20210106_165056.jpg


En pinup sweater från min nya favoritbok. Tyget är från secondhand och har värmt mina hyllor i nåt år.

Funderar på om den ska få vara som den är eller om jag ska sätta ett vinyltryck på. Ett litet körsbär kanske 🍒
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
566
· Visningar
28 123
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
892
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Guldfasanerna
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

  • Vi som letar häst II
  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp