Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
2021 ska rocka FETT har vi bestämt så sydde lite kläder i den andan
Visa bifogad fil 62835
IMG_20210106_164708.jpg
 
Jag gör ett projekt i taget, och nu är jag dessutom ledig ett par dagar. Det svåraste är att bara ha ett projekt i taget :D

Alltså, jag tänker likadant. Alla andra är så duktiga och det jag gör ser ut som att det är gjort i syslöjden. Men jag har börjat inse att jag faktiskt är ganska duktig ändå.

@nightcrawler visst är det fint!
Jag kan inte göra ett projekt i taget för får ångest om jag inte kan byta mellan vad jag känner för att göra just då. Annars hade det varit väldigt bra! Min symaskin har varit helt knäpp också vilket har gjort allt väldigt svårt och långsamt eftersom den gjort hoppstygn (typ två vanliga stygn och sedan fem hoppstygn 😑), tråden har gått av, nålen har gått av, tråden har trasslat sig extremt osv. Varje gång den funkat mer än fem minuter har känts som en jätteseger. Men nu har en vän som är jätteduktig på symaskiner hjälpt mig att serva den ordentligt så nu håller jag tummarna att den funkar annars får jag reklamera den för den har jävlats nästan sedan jag fick den.

Jag brukar säga att jag är inte duktig på att sy utan bara duktig på att dölja mina misstag 😂
 
Jag kan inte göra ett projekt i taget för får ångest om jag inte kan byta mellan vad jag känner för att göra just då. Annars hade det varit väldigt bra! Min symaskin har varit helt knäpp också vilket har gjort allt väldigt svårt och långsamt eftersom den gjort hoppstygn (typ två vanliga stygn och sedan fem hoppstygn 😑), tråden har gått av, nålen har gått av, tråden har trasslat sig extremt osv. Varje gång den funkat mer än fem minuter har känts som en jätteseger. Men nu har en vän som är jätteduktig på symaskiner hjälpt mig att serva den ordentligt så nu håller jag tummarna att den funkar annars får jag reklamera den för den har jävlats nästan sedan jag fick den.

Jag brukar säga att jag är inte duktig på att sy utan bara duktig på att dölja mina misstag 😂

Vad är det för maskin? Låter ju som att den är felträdd på nåt vis.
 
Vad är det för maskin? Låter ju som att den är felträdd på nåt vis.
Singer simple. Så så gott som omöjlig att trä fel 😅 Vi misstänker att antingen är trådspänningen trasig eller så har det suttit något i vägen som hindrat tråden att spännas. Det kan också vara att matningen och nålen är i osynk på något sätt. Det återstår att se vad som händer när jag börjar sy med den igen
 
Singer simple. Så så gott som omöjlig att trä fel 😅 Vi misstänker att antingen är trådspänningen trasig eller så har det suttit något i vägen som hindrat tråden att spännas. Det kan också vara att matningen och nålen är i osynk på något sätt. Det återstår att se vad som händer när jag börjar sy med den igen

Är det inte bättre att reklamera då? Innan ni börjar skruva själva och "förstör" garantin..
Det är fullt möjligt att trä även en enkel maskin fel. Hade en på en syträff som alltid la i spolen på fel håll, trots att det finns bild på locket hur den ska ligga. Varenda gång trodde hon att maskinen var trasig men den var bara felträdd.
 
Är det inte bättre att reklamera då? Innan ni börjar skruva själva och "förstör" garantin..
Det är fullt möjligt att trä även en enkel maskin fel. Hade en på en syträff som alltid la i spolen på fel håll, trots att det finns bild på locket hur den ska ligga. Varenda gång trodde hon att maskinen var trasig men den var bara felträdd.
Jag vill helst slippa att reklamera då jag hatar allt sådant. Hon som fixat den är så duktig att Bernt i Lund blir lika imponerad över hennes maskin varje gång han får se den för den är verkligen alltid i tipptoppskick utan ens minsta lilla ludd. Och hon har inte direkt skruvat med min utan bara gjort den skinande ren överallt plus smörjt den. Nu har jag sytt med den i säkert en timme med bara enstaka hoppstygn så det var troligen något som satt i vägen för brickorna som spänner tråden. Hoppas jag iallafall!
 
3D28D4EB-0213-4517-B911-4616C1D5D9D9.jpeg


När jag fick på kjolen såg det tyvärr ut so. En oformlig balklänning från högstadiet :meh: så jag gjorde en korsett, tror det blev lite tufft för klänningen att både hålla upp sig själv, en lång kjol, och mina tuttar 😂 ska lägga ut midjan lite och ta in lite mitt fram vid bysten.
(Kan givetvis andas precis som vanligt, inget tryck på bröstkorgen :))
 
Vilken rolig tråd här vill jag oxå hänga!
Det gör du rätt i!

Jag behöver råd igen.
Håller på att sortera tygerna. Mäter, märker, viker och.. sen då? Ska jag sortera på storlek, färg, kvalitet, tygsort..?
De bor i en Malm-byrå från Ikea (och huller om buller i tre stora plastbackar :angel:) idag. Det är svårt att få till vikningen på de stora tygbitarna men jag tror det funkar.
Just nu bor stora bitar trikå (>1 meter) i översta lådan, mindre bitar i andra lådan. Kaos och anarki i de sista tre.
16100818765641800851134419808614.jpg
 
Jag har ingen aning om hur man ska sortera sina tyger😱 bor för trångt så de helger som jag vill skapa något så får familjen käka hämtmat för jag belamrar köksbordet.
Jag har sytt sen jag var liten. Mormor, mamma, syrrorna, faster är alla kreativa.
jag började för att kunna leka medeltid.
Sen har det blivit lite genom åren.
här följer en bildbombning.

Medeltidsdräkt 1200 tal Gotland
 

Bifogade filer

  • EBD16BA8-3EE9-436B-A0DE-BF435BD6EECB.png
    EBD16BA8-3EE9-436B-A0DE-BF435BD6EECB.png
    511,9 KB · Visningar: 49
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 366
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
848
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
275
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
514
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Montevideo
  • Framridning inför träning

Omröstningar

Tillbaka
Upp