Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
För mönstret funkade ju för gympa oxå. Shortsen gjorde jag på frihand
 

Bifogade filer

  • FB22D236-BAF0-4BCC-B30C-B6F0401B53B1.png
    FB22D236-BAF0-4BCC-B30C-B6F0401B53B1.png
    264 KB · Visningar: 90
En kompis tyckte att vi skulle ta coola bilder med hennes häst. Jag tyckte att eftersom det är western som gäller så varför inte testa det. Skjortan är ett lakan med kragen av den fina spetsen. Jackan en gardin och kjolen en bordsduk.
 

Bifogade filer

  • 95CC1005-E535-44E1-B420-4550ED3F14D0.png
    95CC1005-E535-44E1-B420-4550ED3F14D0.png
    292,9 KB · Visningar: 74
Det här har varit mitt livslånga projekt. Jag har sparat bitar ur t-shirts sen jag träffade min man och i somras blev det av. Ett lapptäcke. Jag är dock inte nöjd för det ser plottrigt ut och lappteknik är inte riktigt min grej för man måste vara så ordentlig för att det ska bli bra.
Typ sy en söm, pressa, sy nästa, pressa tar för lång tid.
Nu håller jag på med skärpet till Berdis. Det får broderier i kedjestygn.

så nu har jag bildbombat klart.
 

Bifogade filer

  • 73B066E0-7878-4418-AF70-C653213B674E.png
    73B066E0-7878-4418-AF70-C653213B674E.png
    357,3 KB · Visningar: 64
Det gör du rätt i!

Jag behöver råd igen.
Håller på att sortera tygerna. Mäter, märker, viker och.. sen då? Ska jag sortera på storlek, färg, kvalitet, tygsort..?
De bor i en Malm-byrå från Ikea (och huller om buller i tre stora plastbackar :angel:) idag. Det är svårt att få till vikningen på de stora tygbitarna men jag tror det funkar.
Just nu bor stora bitar trikå (>1 meter) i översta lådan, mindre bitar i andra lådan. Kaos och anarki i de sista tre.
Visa bifogad fil 62921
Jag har sorterat upp efter typ (dvs trikå, sweatshirt, vävt) sen efter om det är mönstrat eller enfärgat, vad jag tror jag ska använda det till typ möbeltyger klädtyger och sen har jag en med bara stuvar som.
 
Om jag säger att jag behöver fler mönster, säg åt mig att kamma mig och bete mig som folk.
IMG_20210108_153523.jpg

Det är mönster i allt utom två tidskriftssamlare och lådorna till vänster. Allt annat är mönster. Plus att jag har en hel del i datorn som jag inte har skrivit ut än. Herre min je... Borde kanske rensa lite här med.
 
Det känns som att färgen skär sig.
den gröna alltså. Vad tycker ni?
 

Bifogade filer

  • 3DD8187B-8513-48AE-8818-7AC9BADC35FC.jpeg
    3DD8187B-8513-48AE-8818-7AC9BADC35FC.jpeg
    367,2 KB · Visningar: 58
Det gör du rätt i!

Jag behöver råd igen.
Håller på att sortera tygerna. Mäter, märker, viker och.. sen då? Ska jag sortera på storlek, färg, kvalitet, tygsort..?
De bor i en Malm-byrå från Ikea (och huller om buller i tre stora plastbackar :angel:) idag. Det är svårt att få till vikningen på de stora tygbitarna men jag tror det funkar.
Just nu bor stora bitar trikå (>1 meter) i översta lådan, mindre bitar i andra lådan. Kaos och anarki i de sista tre.
Visa bifogad fil 62921
Jag skulle sortera på typ av tyg. Nu är alla mina tyger av liknande material, men tänker mig att om du bestämmer dig för att sy en viss grej, då vet du ju vad du vill ha för material till den och då kan kolla vad som verkar bäst av de saker du har i det materialet. Färger känns som om de kan vara så mycket mer varierande att det blir svårt att sortera på ett bra sätt så, likadant med storlek.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
556
· Visningar
27 638
Senast: Lyan
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
866
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
287
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
515
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp