Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, jag håller mig borta från fb-grupper i allmänhet så har dålig koll på vad andra anser. Jag är mest imponerad över just hennes stygn :D

Jaa, det är nog en bra idé. Folk hyllar henne och säger att allt hon gör är HK och länkar till hennes video istället för till böcker och annan fakta där folk har forskat och skrivit böcker.

Ska vara OSVENSK och tycker mina är finare. :rofl:
 
Jobbar vidare på min 1500-tals särk!
IMG_20210524_210921.jpg
 
Jaa, det är nog en bra idé. Folk hyllar henne och säger att allt hon gör är HK och länkar till hennes video istället för till böcker och annan fakta där folk har forskat och skrivit böcker.

Ska vara OSVENSK och tycker mina är finare. :rofl:
Jag följer henne på Youtube men det är allt. Gillar henne videos mycket pga hennes humor
 
Blev lite sytt igår och idag.
En Slow Sunday ("drakfjäll") från Ellie & Mac och en klänning (den vita) från Hallå patterns, kommer inte ihåg modellen. Men jag påbörjade den vita för nått år sedan men inte gjort klart den, tror jag inte gillade mönstret eller om storleken blev fel. Hur som så justerade jag den idag, och tog bort ungefär 5 cm på varje sida och följde mönstret från Slow Sunday då modellerna är nästan lika.
IMG_20210529_124255.jpg
 
Jag har jobbat på lite med olika bh mönster, men inte riktigt fått till det, har testat Labellum och Black Beauty, ingen av dom funkade för mig 😒 tog sen och testade DL01 från MakeBra, och där blev det succé direkt utan några ändringar! Mönstret fanns dock inte i min strl, så printad ut det i 110% och det blev super. Nästa ska jag bara komma ihåg att göra mitt fram lite smalare 🙄
IMG_20210602_154207.jpg
 
Jag vill sy smock på överdelen till en klänning jag håller på med. Jag har bara resårband hemma, ingen resårtråd. Går det att sy smock med resårband? Jag har aldrig sytt smock överhuvudtaget innan.
 
Jag vill sy smock på överdelen till en klänning jag håller på med. Jag har bara resårband hemma, ingen resårtråd. Går det att sy smock med resårband? Jag har aldrig sytt smock överhuvudtaget innan.
Om du ska sy den över bröstet skulle jag nog använda resårtråd, resårband kan nog bli för hårt att ha över bröstet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
27 28 29
Svar
568
· Visningar
28 256
Senast: Trott
·
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
893
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
299
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
527
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp