Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
@sthu har du sett Facebook gruppen om sömnad till de brand drabbade djuren i Australien? Tänkte du som syr mycket i vävt kanske är intresserad av det. https://www.facebook.com/groups/arfsncrafts/
Sprätta ett litet hål i fodret så du kommer åt fickan den vägenÄr väl ca en miljon år sedan jag sydde sist, men nu skulle jag behöva laga en ficka och behöver lite tips.
Jag har en ridkjol i thermomaterial vars ena ficka gått sönder i sömmen. Fickan är även fastsydd inuti kjolen.
Hade den gått att vara vända ut ur kjolen hade jag enkelt (men fult) kunnat laga den.
Men hur lagar man bäst fickan om man i princip i blindo måste stoppa in handen och sy och gissa hur det blir?
Ska kolla om det är möjligt, jag antar att det mellan fodret och tygen är någon form av vadd eller något. Nu glömde jag ju så klart kjolen på jobbet bara för jag tänkt fixa den idag.Sprätta ett litet hål i fodret så du kommer åt fickan den vägen
Oj, det var en slapp enAvigsida:
Visa bifogad fil 43893
Misstänker att det har med trådspänning att göra, men det blir ingen skillnad när jag ändrar övertrådens spänning. Går det att spänna undertråden?
Jag tror övertråden kommit fel på något sätt för den verkar inte ha spänts alls, att raksöm fungerar bättre beror nog på att undertråden då inte drar övertråden i sidled om du förstår vad jag menar.Någon i den här tråden kanske vet vad som är fel när det ser ut så här när jag syr sicksack på min (säkert 50 år gamla) maskin?
Rätsida:
Tack, ska kolla om jag kanske trätt den fel på något sätt. Är ingen expert precisJag tror övertråden kommit fel på något sätt för den verkar inte ha spänts alls, att raksöm fungerar bättre beror nog på att undertråden då inte drar övertråden i sidled om du förstår vad jag menar.