Sytråden 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag syrmest mössor just nu, men ett litet babyset till en kollega blev det förra veckan när jag hade semester.

20200218_174912.jpg
 
Var finns det där mönstret?
Fick ett infall. Den sitter sådär "otajt" som jag vill ha det. Och en enkel breddning nedanför höften borde i princip göra den till en A-linje. Väl?
Den kommer från tidningen Ottobre nr 5 2016, tidningarna brukar gå att köpa på olika mönster försäljningsställen.
 
Jag behöver lite hjälp. Jag letar efter ett mönster. Ska sy kavaj och kjol men jag hittar inte rätt typ av kavajmönster. Vet nån var jag kan hitta? Kavajen ska va i det här stuket
811712f7b1bead0941a36fb3dfb4ce53.jpg
 
När man är för sjuk för att gå till jobbet, men för frisk för bara netflix och tv-tittande så passade jag på att utvidga underklädeslådan med 3 par nya trosor och en bh-topp sv lite spillbitar och ett trasigt linne. Första gången jag syr med spets! De blåa är min favorit, de känns så lyxiga på något sätt.

130B9494-5490-452A-B051-3452A64BACAC.jpeg
 
Jag undviker att köpa nya tyger då det är (över-)fullt i skåpet där jag har dem... Men det finns flera tyger där jag tror att jag aldrig kommer känna för att sy något av. Vill inte bara slänga dem, kan det vara värt att testa sälja? Var säljer ni era tyger? Om ni någonsin gör det 😊??
 
Jag undviker att köpa nya tyger då det är (över-)fullt i skåpet där jag har dem... Men det finns flera tyger där jag tror att jag aldrig kommer känna för att sy något av. Vill inte bara slänga dem, kan det vara värt att testa sälja? Var säljer ni era tyger? Om ni någonsin gör det 😊??
Jag säljer på Facebook, främst i gruppen "köp och sälj tyg med Swish". Trikå brukar gå att sälja, jag brukar ta ca 20-50 kr under nypris om det är full bredd och oanvänt, tex 120 kr för 1 m x fb om det kostar 149 kr/m att köpa.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Börjar ny tråd då den gamla blivit låst :) Syr rätt mycket nu, då jag lovat mig själv att beta av minst 15 projekt innan jag köper nya...
26 27 28
Svar
553
· Visningar
27 353
Juridik & Ekonomi Lite kort: dottern köpte en års-"prenumeration" från Adobe, då hon skulle gå en onlinekurs i digital kommunikation och behövde...
2
Svar
20
· Visningar
841
Senast: Tonto
·
IT & mobiler Jag har köpt ny mobil och har gjort en överföring/kopiering från den gamla till den nya mobilen. Nu till den superkorkade frågan...
Svar
7
· Visningar
274
Senast: Sharpless
·
Fritid Jag håller på att sy en rumpvärmare till min sadel och har kommit så långt att det är dags att sy ihop alla bitar. Frågan är bara vad...
Svar
7
· Visningar
513
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp