Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
På fredag ska jag på sy- och hantverksfestivalen i Stockholm. Någon som har varit där tidigare? Tips på vad jag inte får missa?! :)
Vad kul! Det är svindyrt att fika/äta på cafét utanför själva mässhallen, finns en pressbyrån också utanför hallen, så kan man så ta med eget att äta annars rekommenderar jag att äta innan/efter.
Sist gjorde jag bäst fynd hos Gullemig Tyger, men generellt tyckte jag det var dåligt med riktigt bra fynd 🤷🏼‍♀️
 
Blev en söt liten tunika idag 😊Visa bifogad fil 113040
Är det vanlig enkel zick-zack du fållar med.
Pga. enklast eller pga. snyggast?

Har precis testat mig fram med tvillingnål. Bortsett från att jag borde sytt längre från kanten och att maskinen inte matar trikå helt bra så i alla fall tillräckligt bra.

Någon mer söm jag bör testa innan jag bestämmer vad som passar mig bäst?
 
Vad kul! Det är svindyrt att fika/äta på cafét utanför själva mässhallen, finns en pressbyrån också utanför hallen, så kan man så ta med eget att äta annars rekommenderar jag att äta innan/efter.
Sist gjorde jag bäst fynd hos Gullemig Tyger, men generellt tyckte jag det var dåligt med riktigt bra fynd 🤷🏼‍♀️
Jag är nog inte inställd på att göra några direkta fynd, utan ser det som en chans att slippa beställa saker på nätet utan att få klämma och känna. Ska nog mest kolla garn för att kunna göra brickbandsvävda bälten och annat. Kanske vågar köpa mig något "modernt/civilt" tyg också :P
 
Vilken himla mängd trådrullar det behövs...
Funderar på om jag ska köpa en uppsättning ljusgrått och en med mörkgrått och så får de duga oavsett tygfärg. Blir ju apdyrt om en ska anpassa efter tyget. Eller kan man ha rätt färg på bara nåltrådarna och bry sig mindre om de andra?

4-trådig vs. 3-trådig overlock? När använder man vilket? I instruktionen står det väldigt luddigt att de passar för att foga ihop det mesta, men inte vad som är fördelen med de olika för olika saker. Nu kör jag 4 för det var det maskinen var inställd på från början. Ska man helt enkelt bara låta det vara så...
 
Vilken himla mängd trådrullar det behövs...
Funderar på om jag ska köpa en uppsättning ljusgrått och en med mörkgrått och så får de duga oavsett tygfärg. Blir ju apdyrt om en ska anpassa efter tyget. Eller kan man ha rätt färg på bara nåltrådarna och bry sig mindre om de andra?

4-trådig vs. 3-trådig overlock? När använder man vilket? I instruktionen står det väldigt luddigt att de passar för att foga ihop det mesta, men inte vad som är fördelen med de olika för olika saker. Nu kör jag 4 för det var det maskinen var inställd på från början. Ska man helt enkelt bara låta det vara så...
Jag kör tretrådig men bred söm på allt. Har funkat bra hittills 😅🙈
 
Är det vanlig enkel zick-zack du fållar med.
Pga. enklast eller pga. snyggast?

Har precis testat mig fram med tvillingnål. Bortsett från att jag borde sytt längre från kanten och att maskinen inte matar trikå helt bra så i alla fall tillräckligt bra.

Någon mer söm jag bör testa innan jag bestämmer vad som passar mig bäst?
Japp vanlig sicksack 😊 främst för att det är enkelt och går fort. Ibland använder jag någon annan söm mest oftast den.
 
Vilken himla mängd trådrullar det behövs...
Funderar på om jag ska köpa en uppsättning ljusgrått och en med mörkgrått och så får de duga oavsett tygfärg. Blir ju apdyrt om en ska anpassa efter tyget. Eller kan man ha rätt färg på bara nåltrådarna och bry sig mindre om de andra?

4-trådig vs. 3-trådig overlock? När använder man vilket? I instruktionen står det väldigt luddigt att de passar för att foga ihop det mesta, men inte vad som är fördelen med de olika för olika saker. Nu kör jag 4 för det var det maskinen var inställd på från början. Ska man helt enkelt bara låta det vara så...
Jag har uteslutande svart eller vit tråd på ol, är det ett mörkt tyg på framsidan och vitt på baksidan har jag svart tråd i vänster nål och resten vita. Mer än så orkar jag oftast inte ändra. Jag har 4-trådig, upplever att den håller bättre.
 
Woho! Jag har fått mitt paket med mjuk vikresår så jag kan sy klart mina trosor jag påbörjade samtidigt som min snuzzepyjamas. Postmord hade gjort bort sig igen. Jag tyckte att det tog väldigt lång tid från det att jag fick mail om att min leverans var packad. Mailade företaget och fick till svar att det legat hos ombud i en vecka, för det gick inte ner i brevlådan. Noll avisering. Inget sms, ingen avi och ingenting i postnordappen. På utlämningsstället beklagade de sig över att det är ganska vanligt att det blir såhär. Att saker blir liggande för att det blir fel på vägen och ingen info kommer fram, trots rätt adress, telefonnr etc.
 
Har bestämt mig för att åka och klappa tyger imorgon och det ska bli så kul! Köpte två mönster som blev printade och skickade igår så skulle gärna vilja hitta något gulligt att sy i.
 
Gjorde nytt halsband i paracord till valpen och fick lite feeling att pyssla ihop nått mer. Blev en väska av enkel modell.

received_101767186170256.jpeg
 
Suck. Jag började klippa ut en t-shirt för över två timmar sedan. Det är fyra delar att klippa ut och ärmarna är kvar. Har en topp och två klänningar kvar att klippa 😂 Skulle lätt kunna betala någon för att fixa skiten. Vill bara sy ju!
 
Suck. Jag började klippa ut en t-shirt för över två timmar sedan. Det är fyra delar att klippa ut och ärmarna är kvar. Har en topp och två klänningar kvar att klippa 😂 Skulle lätt kunna betala någon för att fixa skiten. Vill bara sy ju!
Jag tycker det är jättekul att klippa för då ser jag resultat fortare än när jag sedan ska sy ihop allt 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
883
Senast: Rosett
·
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: Queen
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 931
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
913

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp