Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Blev en somrig tshirt åt brorsdottern idag :)
IMG_20230429_132328.jpg
 
Kan jag använda vanligt mellanlägg på trikå (fickor och krage på en kavaj)? jag tänker att det inte ska stretcha för mycket i de delarna i vilket fall, så visst borde det funka med vanligt mellanlägg?
 
På fickorna kan det funka, på kragen är jag osäker, det kan bli för stumt så det beror på hur kragen ser ut/ska sys på.
Kan jag använda vanligt mellanlägg på trikå (fickor och krage på en kavaj)? jag tänker att det inte ska stretcha för mycket i de delarna i vilket fall, så visst borde det funka med vanligt mellanlägg?
 
På fickorna kan det funka, på kragen är jag osäker, det kan bli för stumt så det beror på hur kragen ser ut/ska sys på.
Fast jag tänker att kragen på en kavaj inte ska sträckas i onödan så att säga? Jag hinner inte få tag i elastiskt mellanlägg.. fast jag vill ju inte att det ska bli dåligt heller.

Är elevated blazer från Ellie and Mac jag tänker göra.
 
Fast jag tänker att kragen på en kavaj inte ska sträckas i onödan så att säga? Jag hinner inte få tag i elastiskt mellanlägg.. fast jag vill ju inte att det ska bli dåligt heller.

Är elevated blazer från Ellie and Mac jag tänker göra.
Fast den ska ju ändå sys i trikå, om än med 30% stretch. Det du kan testa är att lägga mellanlägget på skrå, men räkna inte med att det blir bra, alltså, räkna med att få sprätta och göra om kragen om du har otur. När jag skulle sy en heldress som inte bandkantades utan använde tyg som knapplist runt om, så skulle den ha knit interfacing, jag tog vanligt = det saknades 15 cm för att få runt hela knapplisten 😬 det blev för stumt helt enkelt.
 
Fast den ska ju ändå sys i trikå, om än med 30% stretch. Det du kan testa är att lägga mellanlägget på skrå, men räkna inte med att det blir bra, alltså, räkna med att få sprätta och göra om kragen om du har otur. När jag skulle sy en heldress som inte bandkantades utan använde tyg som knapplist runt om, så skulle den ha knit interfacing, jag tog vanligt = det saknades 15 cm för att få runt hela knapplisten 😬 det blev för stumt helt enkelt.
Mjo kanske.. Jag behöver kavajen på fredag, hinner inte få hem mellanlägg och sy klart på den tiden.. fan ock.
 
Jag uppdaterade aldrig om mitt kavajande. Den blev klar i tid men jag inser nu att hur snyggt jag än tycker det är med kavaj så är det inget för mig.
Nästa gång jag säger att jag ska sy en kavaj (för det var väldigt roligt att sy), Säg åt mig att skärpa till mig och sy nåt vettigt istället.
 
Drog igång projektorn och tänkte klippa lite mönster. Jo tjena.. det var helt omöjligt att se linjerna! Hade mörklagt syrummet men det hjälpte inte. Nu tappade jag helt sugen att göra nånting alls :mad:
 
Drog igång projektorn och tänkte klippa lite mönster. Jo tjena.. det var helt omöjligt att se linjerna! Hade mörklagt syrummet men det hjälpte inte. Nu tappade jag helt sugen att göra nånting alls :mad:
Det är det tråkiga med sommaren, det är lite för ljust hela tiden. Vilken färg hade linjerna? Tänker att du kan ju öppna mönstret i pdf stitcher och göra dom tjockare och så blir dom ju svarta då, vilket kan underlätta.
 
Det är det tråkiga med sommaren, det är lite för ljust hela tiden. Vilken färg hade linjerna? Tänker att du kan ju öppna mönstret i pdf stitcher och göra dom tjockare och så blir dom ju svarta då, vilket kan underlätta.
Kan man göra det? Måste testa! Linjerna var blå på ena mönster och orange på andra.
Det var rejält mörkt i rummet ändå, dubbla mörkläggande gardiner (och litet fönster) men kanske inte tillräckligt.. vet inte om det hänt nåt med projektorn med, allting är lite suddigt hela tiden trots att jag försöker ändra fokus.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
779
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 210
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
749
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
990
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp