Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
En kortärmad Jensen från wardrobe by me.
IMG_20230402_124411.jpg

(Ignorera den rosa kjolen under)

En toile för att testa storleken. Nu väntar jag bara på att testpersonen ska komma hem från jobbet.
 
Utvärdering: Det skulle visserligen vara relaxed fit, men det här var nästan tält. Enorm! Trots att det skulle stämma enligt måttabellen. Jag kan gå ner två storlekar utan att det blir för litet. Så, dags för rond två!
 
Jag håller på och syr en kjol. Min sytråd började ta slut, så jag tog med mig trådrullen och shoppade en ny igår. Lite speciell färg så det var därför jag tog med det jag hade kvar för att få exakt samma.

Vad händer...

När jag kom hem så upptäcker jag att jag uppenbarligen tappat den lilla påsen med båda rullarna :banghead: . Hur djävla klantig kan man vara :crazy:.

/Lizzie
 
När vi hämtade på förskolan idag fick vi veta att imorgon är påskfest och barnen för komma utklädda till påskkärringar om de vill. Det ville såklart barnet, så ikväll rotade jag igenom stuvbitarna och frihandade ett förkläde och ett huckle, som ska paras ihop med en klänning och ett par strumpbyxor hon redan har.
DSC_1287.JPG
 
Stör mig på att jag inte gjort det här tidigare och att jag letat mig blå i butiker och online i nästan ett år efter ett specifikt tyg som det ligger 5 m av ligger längst ned i lådan!
:banghead:
 
Åh! Har mammas gamla av samma modell, men den kan inte backa längre😅 (kan nog fixas om man lämnar in den, men har nu en annan maskin istället)
Det är oljan som stelnar med tiden och gör att mekaniken inte kan röra sig som den ska. Jag fixade min med hårtorken! En risk med att ta bort bakstycket för att göra det är att infästningar för sömväljaren spricker eftersom den är i gammal hård bakelit.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
772
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 126
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
737
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
987
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp