Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_20210711_211929_227.jpg

Jag fortsätter med enhörningstemat... 😁 (Ursäkta den kassa bilden, men det var svårt att fota sig själv utan att mosa/förvrida stackars 🦏)
 
Jag behöver nya byxor. Har ett enkelt och bra mönster som är lätt att ändra vid behov.
MEN alla mina byxor spricker i grenen :o Syr dubbla rader, men de spricker ändå. Har jag missat något viktigt i mönsteranpassningen? De sitter som sagt snyggt och bekvämt.
 
Jag behöver nya byxor. Har ett enkelt och bra mönster som är lätt att ändra vid behov.
MEN alla mina byxor spricker i grenen :o Syr dubbla rader, men de spricker ändå. Har jag missat något viktigt i mönsteranpassningen? De sitter som sagt snyggt och bekvämt.
Går sömmen upp eller är det tyget som fransar sig?
 
Ja men är det bomull eller nylon? Jag antar att tråden går av och det är därför sömmen går upp? Du behöver kanske starkare eller kraftigare tråd, helst polyester.
Det är polyester. Tänkte inte på att de har flera olika 😅 det är konstigt att det bara är just grenen på byxor, ingenting annat
 
Så konstigt är det väll inte, det är ju den mest ansträngda platsen på plagget.
Tänkte mest att det är konstigt att det inte är andra sömmar som går sönder, inte bara på byxor utan generellt.

Men det finns inte mycket att göra då alltså?
I så fall ger jag upp att sy byxor..
 
Tänkte mest att det är konstigt att det inte är andra sömmar som går sönder, inte bara på byxor utan generellt.

Men det finns inte mycket att göra då alltså?
I så fall ger jag upp att sy byxor..
Jag hade nog provat att försöka få mer vidd i grenen, förmodligen är det för trångt (även om det känns bra) och när det blir påfrestningar går tråden sönder. Tex som om man fållar en halslinning I trikå med raksöm, så spricker ju sömnen för det inte stretchar.
 
Jag hade nog provat att försöka få mer vidd i grenen, förmodligen är det för trångt (även om det känns bra) och när det blir påfrestningar går tråden sönder. Tex som om man fållar en halslinning I trikå med raksöm, så spricker ju sömnen för det inte stretchar.

Hmm.. är det inte risk att det blir lite hanging crotch då? Vill ju inte ha en massa extra tyg så det inte ser snyggt ut
 
Prova med bara några mm på varje del.

Fast jag tror inte mm räcker ärligt talat. Byxor jag har lagat har jag lagt ut nån mm och de har spruckit igen ändå.

Nu när jag tänker på det är de enda byxorna som hållt de som jag inte pressat. Hmmm
 
Fast jag tror inte mm räcker ärligt talat. Byxor jag har lagat har jag lagt ut nån mm och de har spruckit igen ändå.

Nu när jag tänker på det är de enda byxorna som hållt de som jag inte pressat. Hmmm
Kan ha missat om någon redan föreslagit detta - Går det att sy någon typ av ”gusset” (vad det nu är på svenska)? Men någon typ av kil, så det inte är på ett ställe som all press kommer utan den då blir fördelad på typ 2-3 sömmar istället.
 
Kan ha missat om någon redan föreslagit detta - Går det att sy någon typ av ”gusset” (vad det nu är på svenska)? Men någon typ av kil, så det inte är på ett ställe som all press kommer utan den då blir fördelad på typ 2-3 sömmar istället.
Det går säkert, men hur snyggt är det?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
776
Senast: Rosett
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 155
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
744
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
989
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • GVFÖ 2024
  • Köpa hus
  • Just nu funderar jag på... Del 3

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp