Sytråden 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Verkar jättesvårt :/ Har valt tyg utefter rekommendationerna på mönstret så det är ännu mer förvirrande. Har dock ingen fysisk butik att åka till så får köpa allt på nätet vilket gör det ännu svårare. Men det är kul att sy ändå!
Jag tycker det är skitsvårt att handla tyg online! Men jag har inte heller nån butik i närheten..
 
Om ni skulle sy relativt snäva byxor av ett tyg som var rätt stretchigt men bara på ena ledden, hade ni lagt det på längden eller tvären? Längden va? Mtp på knän osv? 🤔
 
Det går inte bra för mig 😟 Är nybörjare så har inga höga förväntningar men något kan väl få bli bra i alla fall. Gjorde Sudley topp i muslin och passformen är horribel. Gjorde en omlottkjol där inköp av tyg var 4m men den faller dåligt och är otympligt tung. Håller på med en Nora från Cut & sew nu. Har precis sytt på ärmarna och är så besviken. Tyget är för stelt och gör sig inte alls. Fick inte till volangärmen men den ska inte stå rakt ut för det 🙄 Orkar inte 😭
Förstår dej. Håller på med en klänning som det bokstavligen går troll i. Det kvittar liksom vad jag gör så blir det hela tiden fel och det måste sprättas och göras om. Jag är så förbannat less på den här klänningen. Har lust att bara slänga den i ett hörn och skita i den. Men jag har lovat att göra färdigt den. Det som stör mej mest är att det är ett så enkelt mönster. Min guru har sytt upp några såna klänningar och inget har krånglat. Jag brukar inte sy så enkla mönster annars. Ofta får jag rita om eller hitta på eget. Känns som att det krånglar bara för att det egentligen är så enkelt. Är verkligen pissless på skiten
 
Håller på med en Kielo jumpsuit i ett ganska tjockt trikåtyg. Funderar på om jag ska korta av ärmarna eller behålla dem långa. Det lär bli varmt med lång ärm. Fast å andra sidan, det är snart vinter igen :p
Har ett tyg jag hade velat göra den i men det är vävt.. Mönstret är trots allt gjort för trikå, även om det är rymligt och så. Vågar inte chansa.
 
Sytt ett halsband åt Tilda :)
IMG_20220421_182547.jpg
 
Äsch, jag klippte ut delarna till en klänning på fel håll så mönsterpassningen blev konstig. Hoppas mönstret är tillräckligt hysteriskt för att dölja mitt misstag. Jag tror det.
Det är tänkt som en wearable toile så det är inte hela världen om det inte blir bra. Jag använder en gammal gardin från second hand :D
 
Jag håller på att sy på patchar på en väns jacka. Jag borde verkligen ha dammsugat först för nu är den täckt av Bellapäls 😫 Det såg rent ut men det var det uppenbarligen inte 😑 Går rätt så bra och lätt att sy iallafall
A5090688-BFAD-499D-87D8-B06328E9529C.jpeg
 
Jag har köpt en symaskin begagnat en husqvarna prisma 950, den har dekorsömmar och jag kan förhoppningsvis sy både dragkedjor och knapphål på den. Dessutom kan man ställa in pressarfoten så förhoppningsvis blir inte alla fålla uttöjda, yes!
 
Men herregud, klantskalle! Jag skulle bredda mönstret över ryggen. Ritade nya delar, klippte och sydde ihop. Provade nu innan jag skulle sätta i ärmarna. Tro fan jag har klippt ut fel delar 😑 Jag klippte originalet istället för de modifierade.
 
Väste precis av glädje när jag satt i alla fjädrar i livet. Är det här nån slags självskada egentligen? Trodde jag var en quick and dirty-sömmerska?! Insåg att det roligaste jag gjort är den blommiga klänningen som var ett mayhem av mock ups, uppklippta mock ups, och extremt noggrann men samtidigt totalt kaosig tillpassning. Jahapp. :laugh:
 
Och den här blivande skjortklänningen. Den blev ju fel som sagt, jag klippte ut fel delar. Tror jag har tyg till att göra nytt bakstycke. Eller skulle det funka att bara göra som en en kil bak? Mitt bak är delad i två delar. Det blir mindre att sprätta :angel:
Mönstret är ju smått hysteriskt så det skulle kanske gå. Eller? Kan inte bestämma mig!
16513021857913395903021556009605.jpg
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
11
· Visningar
550
Senast: Palermo
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
17 033
Senast: Whoever
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
605
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
916
Senast: Viva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp