Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 808

Bukefalos 30 år!

Bröt till och med av ett par nålar 🙃
Salukin och "peaking puppy" Är två av dom jag inte kommer göra igen tyvärr, var ren tur att dom blev klara.
IMG_20260406_182719.webp

Jag vet att jag sagt att jag inte ska köpa tyg, men nu har jag faktiskt (nästan) bara små stuvbitar kvar och behöver fylla på.
Funderar på om jag ska åka till Skroten en dag. Tycker om att handla i fysisk butik, även om nätet ofta är billigare.

Har inte sytt nånting på länge nu. Anledningen är främst, håll i hatten, tygbrist! Jag har mest små bitar kvar, under en meter. Några stora bitar chiffong bland annat.

Och på tal om chiffong. Någon som har ett fint mönster på klänning i just chiffong? Är ute efter något lite "lyxig" känsla. Inte bröllopsaktigt men gärna lite.. dramatiskt?

Har inte sytt nånting på länge nu. Anledningen är främst, håll i hatten, tygbrist! Jag har mest små bitar kvar, under en meter. Några stora bitar chiffong bland annat.

Och på tal om chiffong. Någon som har ett fint mönster på klänning i just chiffong? Är ute efter något lite "lyxig" känsla. Inte bröllopsaktigt men gärna lite.. dramatiskt?
The wilder gown från friday patterns, closet core Nicks dress?

Kul när han går i affärer och hellre köper tyg och låter mamma sy. Ja det är min hobby och jag syr gärna åt honom.

Nu har han beställt byxor åt sin kompis oxå.
Så länge de köper materialet och blir nöjda är jag lycklig

Bifogade filer

• IMG_7501.webp
    IMG_7501.webp
    300,3 KB · Visningar: 80
Sydde en sol/friluftshatt av tyget från ett par kasserade hantverkarbyxor, sydde direkt från mått utan mönster men den blev faktiskt bra i passform och utseende :)

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka