Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 808

Bukefalos 30 år!

Idag bestämde jag mig!
Jag kör ner till Borås på lördag för att gå på Sewhack.
Ska bli spännande att se vad som händer där.

Men om jag ändå åker till Borås. Vad ska jag inte missa? Tygaffärer tänker jag på då!

Åker över Forsheda sen.
Skroten, absolut!
Jag hade gärna åkt till Borås på fredag men maken blev inringd på jobb och jag orkar inte gå själv med en yster tvååring..

Ska förresten finnas ett ställe med garn i samma område, där man också kan köpa skinnspill på kilopris.
Gissar att det är denna du tänker på :) Inte helt säker på att de har skinnspill, men det känns inte osannolikt utifrån deras utbud i övrigt.

IMG_7879.webp

Ja exakt (kom inte ihpg namnet 😅)! En väninna brukar vara där och köpa skinnspill, kommer tydligen från de som klär möbler åt Kinnarps kontorsmöbler 🙂 vi pratade om det senast i helgen.
Är en väldigt märklig, men rolig affär 😂 Brukar passa på den när jag är på skroten om jag har garn-tokig vän med mig!

Blev ändrade planer, vi åker till Borås en sväng ikväll :laugh: hämtar maken på jobbet på vägen dit. Blir bara en sväng på själva mässan.
Vad roligt!
Själv sätter jag mig i bilen och börjar köra neråt ikväll när bilen kommer hem. Fick en soffa och slagga på så kommer kunna hänga på låset på lördag

Jag tänkte sy en tyllkjol till min guddotter i 5års present, men hade velat göra den så den går att ”växa i” lite. Var funderat på dragsko eller knappar men inte riktigt landat i något. Någon som har en bra idé? Lutar ändå åt mudd i linningen, mest av komfortskäl..

Jag tänkte sy en tyllkjol till min guddotter i 5års present, men hade velat göra den så den går att ”växa i” lite. Var funderat på dragsko eller knappar men inte riktigt landat i något. Någon som har en bra idé? Lutar ändå åt mudd i linningen, mest av komfortskäl..
Mudd men med resår i? Då kan du göra den lite större men resåren i "rätt längd" nu (alt sätta knappresår så går det att justera) men lämna ett hål för att ta ut resåren när det blir för trångt :)

Mudd men med resår i? Då kan du göra den lite större men resåren i "rätt längd" nu (alt sätta knappresår så går det att justera) men lämna ett hål för att ta ut resåren när det blir för trångt :)
Ja, det var en av tankarna jag hade! Är knappresår svårt? Inte helt high på knapphål, men kanske är görbart? Ska man göra knapphål i mudden också då (så den löper på insidan en bit) så den är lättare att justera, eller lämna öppning i resåren?

Ja, det var en av tankarna jag hade! Är knappresår svårt? Inte helt high på knapphål, men kanske är görbart? Ska man göra knapphål i mudden också då (så den löper på insidan en bit) så den är lättare att justera, eller lämna öppning i resåren?
Jag hade nog lämnat en öppning i mudden (knappresår köper du på "karta", finns till och med på DollarStore 😅), jag kan visa imorgon bild på hur jag syr hål för koppel i mina täcken? Gör det både i mudd och softshell :)

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXXXVII
  • Valvaka!
  • Webinarier/minikurser

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka