Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 738

Bukefalos 30 år!

Ceta

Trådstartare
Moderator
Ny tråd 🥳

Mitt nuvarande projekt (utöver alla WIPs i gömmorna) är en vimpel/flaggspel till en väns son, gjord av tyger jag sytt kläder till honom i genom åren :)

IMG_6620.webp

Enorma byxor :rofl:
IMG20260108181330.webp

Palazzo pants, Sacha starlight. Underbara att ha på sig! Men oj så stora de är när de ligger utlagda såhär. Midjan knyts in med band baktill och själva benen har enorm volym.

Fick lägga upp benen nästan 30 cm, jag är en kortbent varelse :D

Hittade kappan jag började klippa ut delar till för typ tre år sen. Klippte färdigt och börjat sy ihop. Många delar. Tyget räckte inte till vindlist (heter det väl på svenska? Den där infodringen som sitter över dragkedjan) men jag tänker att den inte är livsviktig för funktionen ändå.

Det finns inga instruktioner till mönstret, så nu måste jag tänka själv :rofl: Texten på delarna är på italienska dessutom.

Hittade kappan jag började klippa ut delar till för typ tre år sen. Klippte färdigt och börjat sy ihop. Många delar. Tyget räckte inte till vindlist (heter det väl på svenska? Den där infodringen som sitter över dragkedjan) men jag tänker att den inte är livsviktig för funktionen ändå.

Det finns inga instruktioner till mönstret, så nu måste jag tänka själv :rofl: Texten på delarna är på italienska dessutom.
Du gör det inte lätt för dig!

Nu är den klar!
IMG20260110182005.webp

Gick ju fort, och här var jag orolig att det skulle bli svårt.

Men jag behöver nog justera passformen lite. Den är stor! Enligt storlekstabellen borde den vara nån cm för tajt i midjan, men icke. Jag var generös med sömsmånen :rofl: Samtidigt kan det ju vara bra att ha plats för en tjock tröja under.

Idag blev det ett täcke till Sparven ☺️ Tyget har legat och väntat på detta i drygt två år, så var verkligen på tiden. Humlas täcke är påbörjat, men ryggen gav upp så ska ta det en annan dag.

IMG_6639.webp

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka