Sytråden del 5

• Fritid
  • Trådstartare Trådstartare Ceta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 656
  • Visningar Visningar 23 741

Bukefalos 30 år!

Mitt tionde slutförda projekt hittills i år :jawdrop:
IMG20260116112501.webp

En Siri från Ida Victoria. En väldigt enkel modell men passade bra till tyget tycker jag. Knytband i midjan och 3/4 ärm. Det enda jag saknar är fickor. Men det är en så slimmad modell att sidofickor hade blivit knöligt.

Hahahaha!
IMG20260116182857.webp

Ingen bra bild, jag vet. Men det är ett par mycket tjusiga kallingar. Mönstret lämnade lite i övrigt att önska, typ hur stor sömsmånen är kan ju vara bra att veta. Men passformen var bra.
Maken var inte helt nöjd med mitt tygval, han föredrar enfärgade underkläder (kläder överlag). Han äger inte ens mönstrade strumpor liksom. Dags att ändra på det!

Projekt 6 2026
Jag kände att jag behövde testa en gång till. Så av en fantastisk mysig liten stuvbit av @emilixfabrics Manchester och bitarna från mitt lapptäcke så känner jag att jag lyckades få till två fina applikationer

Bifogade filer

• IMG_7118.webp
    IMG_7118.webp
    141,1 KB · Visningar: 84
Jag tänkte försöka sy i läder. Maskinen gillade det inte :rofl: får plocka fram min gamla Singer Heavy Duty tror jag minsann. Den har inte varit framme på länge.

Det går inte justera pressarfotstrycket på min vanliga maskin. Brukar det vara så?

Är inte helt nöjd med den, har inte varit sen jag köpte den. Funderar på att byta till nåt annat. Men vad? Den eviga frågan..

Jag tänkte försöka sy i läder. Maskinen gillade det inte :rofl: får plocka fram min gamla Singer Heavy Duty tror jag minsann. Den har inte varit framme på länge.

Det går inte justera pressarfotstrycket på min vanliga maskin. Brukar det vara så?

Är inte helt nöjd med den, har inte varit sen jag köpte den. Funderar på att byta till nåt annat. Men vad? Den eviga frågan..
Beror på vilken prisklass det är på maskinen skulle jag säga. Vissa har "automatiskt pressarfotstryck" vilket jag upplever fungerar lika bra som "one size fits all" 🙃 vad har du för maskin nu?

Beror på vilken prisklass det är på maskinen skulle jag säga. Vissa har "automatiskt pressarfotstryck" vilket jag upplever fungerar lika bra som "one size fits all" 🙃 vad har du för maskin nu?
En texi, de var poppis för några år sen. Ganska billig. Jag gillar den inte så jag borde byta.

Ah ja just ja. Ja, den kanske gjort sitt, det känns ju som du har utvecklats i sömnaden, både att du syr mer men också andra saker än förut! Då är det roligare med en maskin av bättre kvalité också 😊
Helt rätt! Jag tror jag ska kolla på en ny maskin redan i veckan faktiskt. Vet inte riktigt vad jag vill ha bara. Kollar på en Husqvarna Viking Onyx just nu, den ser fin ut. Ska in i butiken och kika med

Liknande trådar

• Sytråden del 4
  • Jag vill bli mer sparsam
  • Mod att våga starta en relation
  • Vad gör DU för att hjälpa till med integrationen?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka