T4 sadlarna

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare Jaba
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2
  • Visningar Visningar 686
J

Jaba

VAd tycker ni om dom.

JAg är ute efter en sadel där momen går att byta då jag rider många olika varmblod. Har en wintec nu men den tycker jag blir för böjd i bommen på dom flesta.
Hur blir denna sadel när man byter bom?
Den har ju även fish inlägg vilket bidrar att man kan ändra bommen och passformen yttligare gemfört med wintecen eller?

Sv: T4 sadlarna

jag hgar en dressyr o gillar den väldigt mkt, har det vita järnet i, märkte ingen skillnad alls på bommen med det vita eller röd järnet. Den är rakare än min wintec 500 dressyr cair med vitt järn, men mer svängd än min wintec hopp 500 cair med samma järn.

Sv: T4 sadlarna

är inte de lite märkligt? Att dina wintec 500 är olika svängd. Bode dom inte vara det eller är det skillnad beroende på om det är hopp eller dressyr.

Så järnen är lika på sadlarna.

HUr fungerar fichinlägen då?

HUr fungerar dethär med låg/normal/hög manke variationen när man köper den? KAn man inte ha en hög manke till en lågmankehäst ty cutback eller skilljer det sig i bommen oxå?

Hur Om den är rakare eller böjdare blev jag dock inte klokare på.
Någon annan kanske har en uppfattning?

Liknande trådar

Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under... 2
Svar
25
· Visningar
2 217
Senast: super
·
R
Utrustning Jag har börjat titta på barbackapaddar och bomlösa sadlar, men det är inget jag har någon erfarenhet av själv. På "min tid" var en... 2
Svar
29
· Visningar
2 290
Senast: iNHALE
·
Dressyr Tack för tipset. Han är ju verkligen helt annorlunda än de flesta inom dressyren. Väldigt uppfriskande. Han kommer nog igång och... 2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 659
Senast: Mirtai
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 033
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken ras passar mig?
  • Smitare - hur gör ni?
  • Kanin dräktighet