I
Invinciblestables
Sv: Ta betalt för att få avlastning
När jag läser detta inlägg, som jag förövrigt tycks ha missat tidigare, så är jag tveksam om en person som anser att mockning och "släpandes" av hö och grejor är slitsamt, ska fundera på att äga en egen häst! Samt att tycker man inte att helheten med hästandet är roligt....ja då är en egen häst inget man kan satsa på som sagt.
Och som jag skrev tidigare, din ridning är faktiskt subventionerad iom. att du ENDAST betalar del i stallhyra. Om du bara skulle rida, inbillar du dig då att det bara skulle kosta så lite som 500 spänn för en gång i veckan!? Nej du, då fick du nog hala fram mer pengar än så. Att nöta på någons sadel för 15-20 tusen är inget man gör gratis, eller att förkovra sig på någon annans häst.
Det som stör mig mest är att folk som du inte begriper att de rider till ett billigt pris och att det just DÄRFÖR inkluderar hela kitet!
Kicki
Ja, varför vill jag vara medryttare? För att jag älskar hästar och själv vill skaffa häst om en fem-sex år. Tills dess hade jag velat få chans att rida och sköta en häst så jag har erfarenhet. Rida är inte bara jobbigt, men du kan inte mena att mocking är som spa för kroppen. Mockning och släpandet av hö och grejer är slitsamt. Ridning är ansträngande, men kul. Visst, jag kan betala 500 kronor men då ska hästen stå färdig när jag kommer. Då tänker jag inte röra mockning eller liknande, eftersom det är sådant göromål som inte brukar anses så roligt.
Jo, jag förstår också att alla gör som man vill. Som jag skrev tydligt vill jag veta hur de som tar betalt för att nån annan sköter deras djur, tänker. Eftersom det för mig är otänkbart som sagt. Finner du diskussionen onödig behöver du ju inte svara, utan att mena något illa![]()
När jag läser detta inlägg, som jag förövrigt tycks ha missat tidigare, så är jag tveksam om en person som anser att mockning och "släpandes" av hö och grejor är slitsamt, ska fundera på att äga en egen häst! Samt att tycker man inte att helheten med hästandet är roligt....ja då är en egen häst inget man kan satsa på som sagt.
Och som jag skrev tidigare, din ridning är faktiskt subventionerad iom. att du ENDAST betalar del i stallhyra. Om du bara skulle rida, inbillar du dig då att det bara skulle kosta så lite som 500 spänn för en gång i veckan!? Nej du, då fick du nog hala fram mer pengar än så. Att nöta på någons sadel för 15-20 tusen är inget man gör gratis, eller att förkovra sig på någon annans häst.
Det som stör mig mest är att folk som du inte begriper att de rider till ett billigt pris och att det just DÄRFÖR inkluderar hela kitet!
Kicki