Ta bort bakgrundsbild i Photoshop 6

Sv: Ta bort bakgrundsbild i Photoshop 6

jag kan då inte se en enda fördel med GIF för en statisk bild för web-applikationer.

skall den gå i tryck, visst, skall den animeras, visst.. men annars, nej?

med 256färger så är formatet tämligen begränsande.

De blir mindre, jag använder nästan alltid gif om jag inte behöver transparens.

Jag gissar att det handlar om ett foto i det här fallet och då skulle jag använda jpg.

det blir väldigt svårt att få transparens om man skall spara som jpeg. Förövrigt så är storlek i form av mb och kb något problem i dagens samhälle.

Ja det har du rätt i, då hade jag valt png om det var ett foto annars gif. Jag tror du glömde ett INTE i din sista mening för jag har svårt att tro att du höll med om nåt? Problem eller inte, jag jobbar som webbutvecklare och vi minimerar alltid det som går. Kalla det arbetsskada.

Men ingen som vill hjälpa mig ta bort den svartabakgrunden??

Problem eller inte, jag jobbar som webbutvecklare och vi minimerar alltid det som går. Kalla det arbetsskada.

Det är väl en himla bra princip, för även om de flesta har hyfsat snabbt bredband hemma numera så surfar många med sina mobiler och där spelar några kb hit eller dit faktiskt roll. Tycker det pratas en hel del om minimisering av till och med JS- och CSS-filer.

Här har du en genomskinlig version:

fyxkull.png

Fast den syns nog inte på den vita bakgrunden. :D Här har du en länk där den syns: http://your.alley.at/stuff/fyxkull.php

Senast ändrad:

Liknande trådar

IT & mobiler Använder Insta i webbläsaren. Vill ta bort en hel chatt men instruktionerna jag hittar funkar inte. Det kommer inte upp nån knapp med...
Svar
2
· Visningar
270
Senast: Rosett
·
IT & mobiler Hjälp mig att inte bli ruinerad av min mobil eller kanske egentligen mer av min operatör när jag reser utomlands imorgon :nailbiting...
Svar
10
· Visningar
562
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns... 2 3
Svar
41
· Visningar
2 323
Senast: cassiopeja
·
Ridning Jag har börjat rida en fin kallblodstravare som jag inte vet så mycket bakgrund kring. Hon har gått på trav för snart tio år sedan men...
Svar
16
· Visningar
1 202
Senast: Pinus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka