Ta bort dränage av katt. Söver dom då??

J

Jenny054

Ska till vetten för och ta bort en dränering i frambenet nu på fredag.

Nu är det ju lixom 2 plastbitar som sticker ut uppe och nere på benet och det är sytt med några få stygn.

Hur tar dom bort detta?
Söver dom katten då?
 
Sv: Ta bort dränage av katt. Söver dom då??

Skulle inte tro att de söver, när min katt hade drenage så tog jag bort det själv..
Känner vet. privat annars hade de nog inte godkänt det..:grin:
Man klipper/skär av styngnen och sen drar ut drenaget antagligen nedåt dvs sårets lägsta punkt. Är det ett djur som är stressat kanske de ger lite lugnande, mest för att slippa bli sönderklösta skulle jag tro..:angel:
Lycka till!
 
Sv: Ta bort dränage av katt. Söver dom då??

Tack. Får hoppas att dom inte söver då.

Eftersom vetten ligger inne i stan så att säga så tänkte jag handla lite på hemkvägen och lämna en katt som är hög som ett hus i en kall bil vill jag inte göra.
Bättre om katten är vaken och lixom kan krypa ihop som en liten boll och sova en stund utan att bli kall medans man handlar lite.. :)
 
Sv: Ta bort dränage av katt. Söver dom då??

Hej!!
Jag har enriktig buse till katt som har haft drän åtskilliga gånger och när jag har vart hos vet så har de aldrig sövt honom. Har även tagit bort det själv ett par gånger på honom utan problem så sövning tror jag ej kommer att ske.
Och min katt är en livlig herre.
 

Liknande trådar

Övr. Katt När jag tog hem Mrs Norris fick jag med en liten vippleksak, de som hade haft henne sist sa att hon inte tyckte den var så rolig. Det...
Svar
11
· Visningar
923
Senast: escodobe
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
923
Senast: Bison
·
Övr. Hund Vi har en hundvalp på 5 månader som gör utfall mot katterna vid maten. Vi har alltid gjort så att hon får äta själv i köket men ibland...
Svar
18
· Visningar
951
Senast: Praefatio
·
Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
1 924

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp