Bukefalos 28 år!

Ta bort föräldrapenningsdag

LadyCovergirl

Trådstartare
I början av sommaren sökte jag föräldrapenning 6 juni - 31 juli. Nu blev det så att jag började jobba och jobbade ett 3-timmarspass på kvällen den 28 juli. Hur gör jag då? Måste jag ringa till FK och meddela det eller finns det någonstans på hemsidan? (Jag hittade inte när jag letade men å andra sidan är jag så konstant irriterad på FK att jag kanske var blockerad :p )
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

Du måste ringa till dom. Brukar gå jättesmidigt, jag har krånglat massvis på just den biten :D
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

FK är aldrig någonsin smidiga. Sen jag blev gravid har jag spenderat en halv årsinkomst på frimärken till alla brev som ska skickas dit. Göra saker via nätet? Nänä, så moderna kan vi inte vara. (Sen har jag lyckats hamna hos otrevliga och/eller inkompetenta medarbetare ett antal gånger, efter att ha väntat i telefonkö i tre arbetsdagar.)
Men men, det här ärendet kanske löser sig smidigt :D
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

Om du ska tillbaka till samma arbetsplats kan du ju fråga om du kan få ta komp en annan dag, samma antal timmar. Det får vi på min arbetsplats, just för att slippa krånglet med att bryta föräldraledighet.
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

Jag är behovsanställd och jobbar på olika event, typ Malmöfestivalen och Military Tattoo i Ystad så det lär inte fungera så bra. Inte ska jag vara föräldraledig mer heller. Har förvisso fem dagar kvar men sambon är ju hemma till 31 oktober nästa år så det lär dröja :laugh:
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

Om du lämnar in en ny begäran så går de alltid efter den senaste om du ändrat något. Jag fyllde i fel en gång via nätet och skickade in en till. Mejlade samtidigt för att förklara varför och fick svaret att de alltid rättar sig efter den som skickats in sist :)
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

FK är aldrig någonsin smidiga. Sen jag blev gravid har jag spenderat en halv årsinkomst på frimärken till alla brev som ska skickas dit. Göra saker via nätet? Nänä, så moderna kan vi inte vara. (Sen har jag lyckats hamna hos otrevliga och/eller inkompetenta medarbetare ett antal gånger, efter att ha väntat i telefonkö i tre arbetsdagar.)
Men men, det här ärendet kanske löser sig smidigt :D

Jag tycker de har skött sig exemplariskt för min del. Är faktiskt förvånad hur smidigt det gått. Fått mina pengar i tid. Jag hade en fråga som inte var bråttom så jag mailade dem och fick svar nästan direkt. Sen har jag även ringt dem en gång och fick vänta ca 30 sekunder i telefonkö och fick hjälp direkt sen på telefon. Är glatt överraskad hur bra det gått (peppar peppar)
 
Sv: Ta bort föräldrapenningsdag

Lyckost! :p
Det allra mest störande är att sambon inte kan fixa med sina föräldradagar via hemsidan utan måste skicka brev eller ringa varje gång. Varför? Det kan ingen svara på, inte ens FK själva. Det är så himla smidigt :grin:
De har dessutom gett mig fel svar tre gånger när jag i våras fixade med graviditetspenning. Det ledde till att jag fick de pengarna ungefär två månader för sent. När det gäller en annan fråga än just rörande mig så svarade den otrevliga medarbetaren rakt ut att de inte följer det som står i lagen. Tre gånger svarade hon så. Det är i mitt tycke rätt skrämmande.

Jag har aldrig i hela mitt liv haft med FK att göra förrän nu och jag har numera full förståelse för att de mellan varven får rätt ordentlig kritik.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok 28. juni.... Telefon från Rehabiliteringsscentret Vintersol på Teneriffa... "Du fick mejl från oss igår, kan du läsa igenom och svara...
Svar
5
· Visningar
861
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 251
Senast: tuaphua
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 250
Senast: __sofia__
·
Hästhantering Hej! Står lite i ett dilemma ang. min sällskapshäst.. Ska dra historien först: Jag har en häst som jag behövde sällskap till. Letade en...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 146
Senast: Dopy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp