Ta bort middagsluren för 19 månaders?

• Småbarn
  • Trådstartare Trådstartare eyz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 24
  • Visningar Visningar 11 491
Sv: Ta bort middagsluren för 19 månaders?

Fast att vi äter så sent som 19 har jag inte skrivit. ;) 18 är nog det senaste vi brukar vara klara med maten, det inträffar ca 2 ggr i månaden skulle jag tro. Jag kan själv inte somna förän det gått ett par timmar sedan jag åt så jag har full förståelse för att han inte kan sova så tätt inpå maten. :)

Sonen på 21 månader sover oftast middag en timme, ibland blir det nästan två timmar och vissa dagar vill han inte sova alls. Han är tydlig med att säga till när han vill sova på dagarna och vill han inte sova är det ingen ide att försöka. Han orkar att vara vaken en hel dag om han inte är på dagis.

Lägger sig vid 19-tiden och går upp vid 6. Vi har haft reglebundna rutiner sedan han var riktigt liten, undantag görs men än så länge har han lätt att komma tillbaka i rutinerna. Dock skulle han aldrig drömma om att sova längre än till 6 oavsett när han går och lägger sig ;)

Tror inte att han kommer att sova middag så länge, har alltid haft en litet sömnbehov dagtid.

Du skrev att din sambo inte kom hem ibland förrän 18 och att ni väntade till ni var två med att laga mat vilket blev att jag antog då att ni åt runt 18.30-19.00 ibland. Hur hinner man laga mat om man är hemma kl 18 och äter kl 18 ;)

Mja ok då... :p De gånger han är så sen hem brukar jag fixa maten ändå.

Idag somnade Mille 19:45, dock vaknade han 20:20 och har knappt sovit sen dess p.g.a. nästäppa och hosta. :( Men men, nattningen tog bara ca 20 minuter och utan allt för våldsamma protester.

Härligt.

Att han är förkyld var ju förargligt, näsdroppar i näsan och lite högläge med huvudet. Så sover Ella nu, hon har hemsk rethosta.

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka... 7 8 9
Svar
164
· Visningar
35 723
Senast: cirkus
·
Skola & Jobb Det är alltid svårt att skriva om jobbet då man har tystnadsplikt och alltid trampar någon på tårna. Dock vill jag ändå ventilera lite...
Svar
18
· Visningar
3 031
Senast: Zaria
·
Hundhälsa I hushållet finns en tax som i dagsläget är 9 månader. Han är stereotypen för rasen, energisk och envis. Valptiden har gått bra...
Svar
6
· Visningar
1 770
Småbarn Usch, sitter här alldeles ledsen för jag känner mej stressad över hur livet kräver att jag är ifrån min dotter så mycket. Går sista...
Svar
5
· Visningar
1 604

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka