Ta hem häst på foder, kontrakt? :S

Wildchild_84

Trådstartare
Hejsan!

Jag har bestämt mig för att plocka hem en foderhäst. Jättetrevlig häst och verkligen precis vad jag letar efter. Nu till frågan: Var får jag tag i ett fodervärdsavtal?

Är det något spec. jag ska tänka på att ha med, då hästen är 20+?
Ägaren har den försäkrad och kommer fortsätta betala försäkringen.
Hästen ska enligt uppgift ha haft kotledsinflamation för 10 år sedan men har sedan dess ridits i både dressyr och hopp utan problem.'

Det första jag tänker är att jag vill veta hur försäkringen ser ut, så där inte ligger några reservationer. Kanske något om att ägren står för försäkringen?

Några ideer?

Sv: Ta hem häst på foder, kontrakt? :S

sök på nätet på fodervärdskontrakt så brukar det poppa upp lite olika, så kan du se vilket som passar dig bäst...

Jag har köpt fodervärdskontrakt i bokhandeln bla och sen har vi kompleterat det med sådant som båda parter velat ha med.

Lycka till med hästen. // Voff

Jag är inte hundra, men när det gäller försäkringen så har nog hästen bara kvar vet-vård eftersom den är så gammal.
Reservationer är jag inte helt säker på hur det funkar, men vet-vården tror jag inte påverkas

Liknande trådar

Hästmänniskan hej! Jag och en kompis har bestämt att skaffa en häst på foder. Vi är 14 och 15 år och har ridit i va 9 år, rider LB dressyr och 90... 2
Svar
38
· Visningar
3 506
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Hejsan alla, jag behöver lite (en hel del) råd och info. Hoppas ni orkar läsa att detta, ber om ursäkt på förhand för flummig text... 2
Svar
28
· Visningar
5 119
Hästvård Hej! Har ett stort problem just nu och hoppas att jag kan bli lite klokare med era tankar här på buke.. Har sedan en tid tillbaka letat...
Svar
16
· Visningar
3 214
Hästmänniskan Jag har efter månader av letande (gäller Foderhäst) äntligen hittat två som skulle passa där både jag och hästen troligtvis om inget...
Svar
17
· Visningar
1 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka