Bukefalos 28 år!

Ta in häst från danmark...Hur funkar det med pass, friskintyg m.m.??

Domino_s

Trådstartare
Vad är det för regler som gäller när man plockar in hästar från Danmark...vi hade nog tänkt köra ner och hämta själva..2-3 stycken.

Vilka regler gäller för friskintyg, pass m.m. i tullen....

Och sen när man kommer till sverige, måste hästar ha ett svenskt pass då eller kan man köra på det Danska.

Och vad händer om pass ej finns....måste man skaffa det innan man åker ner, (ska man då skaffa danskt eller fungerar svenskt) eller räcker det om man skaffar det i sverige.

Tacksam för alla svar!!

Mvh Domino_s
 
Sv: Ta in häst från danmark...Hur funkar det med pass, friskintyg m.m.??

En sak jag har och säga (av egen erfarenhet) är var försiktig med vem du köper av i Danmark (gäller väl iofs i alla länder, men just min var i Danmark). Det finns nämligen en hel del fula fiskar... Jag blev lurad på handpenning på 12.000,- förra våren. Inte kul alls!!! Polisen kunde/ville inte hjälpa till.
 

Liknande trådar

Gnägg Lite bakgrund: Är 18, snart 19 år och har alltid hållit på med hästar och min mamma lika så. Vi hade lite olika hästar under min...
2
Svar
29
· Visningar
7 209
Senast: Trissa
·
Hästmänniskan Så här, jag ska i slutet av nästa månad hämta hem ett föl :love:! Fölet finns drygt 60mil bort och jag har letat lite mellan dom olika...
Svar
7
· Visningar
1 483
Senast: moster
·
Ekonomi & Juridik Någon som har nåt tips på hur jag nu ska gå tillväga? I november fick jag "överta" en lite av problemhäst (islandshäst) av en svensk...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
12 441
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag tycker ju att jag har skalat ner mitt liv rejält, släppt en massa saker på min to-do-lista, för att bara göra sådant jag verkligen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
6 990
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp