Ta sig till hovet imorgon, tid?

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Bellini
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 047

Bellini

Trådstartare
Nu behöver jag bukefolkets hjälp! Vi ska på konsert på hovet imorgon kväll kl halv 8 (tar oss dit med bil). Vi åker från Norrköping. Hur ser det ut med köer? Hur lång tid måste vi räkna med?

Vore väldigt tacksam för hjälp, är helt värdelös på sthlm men vet att det kan vara långa köer särskilt veckoslut!

Sv: Ta sig till hovet imorgon, tid?

Ingen? Börjar få lite småpanik om vi kommer hinna!:crazy:

Essingeleden är ju värst men ni svänger ju av innan vid Årsta. Fram tills Älvjöavfarten (Avfarten innan ni ska av) brukar det rulla på ändå tycker jag, eller iaf helt ok, men sen är det förjävligt, även dit ni ska. Så räkna med att det kan ta ett bra tag.

För mig kan det ta upp emot ca 1,5 h att åka från Hägersten till Solna under rusning, en sträcka som vanligtvis tar max 10 min . Så ja, åk så tidigt ni kan, även med tanke på parkering även om p-huset är stort.

Beror på iofs på om ni ska sitta, då behöver ni ju inte komma överdrivet tidigt och då har förhoppningsvis de mesta lagt sig, vid den tiden. Så satsa på att antingen kommer innan rusningen vid typ 14 på fredagar alt så sent ni kan, typ 18.30, kan fortfarande rulla sakta då.

Är ni helt lediga imorgon skulle jag faktiskt åkt upp på dagen faktiskt. Hellre spendera tid i affärer, mat osv än i trafiken. ;)

Ha så kul! :)

Senast ändrad:

Kan också intyga att det kan vara knepigt med parkering om man är ute sent - och kör ända fram, vi parkerar alltid någon annanstans i anslutning till t-bana och tar den till Globen/Hovet och sen tillbaka till bilen, det är ett litet helvete både att parkera och sen komma loss från parkeringen om man hittar i p-hus, så åk i god tid om ni kan! Köerna stämmer nog som Elisha skriver, vi kommer inte från motorvägen söder utan från norr (Uppsala) och det brukar tjockna vid 15 på fredagar och tunna ut först efter 18... Ha så kul!

Tack så jättemycket för era svar! Vi är nästan framme nu, har stannat till vid donken :D hoppas det löser sig med parkering, tunnelbana vågar vi nog oss inte på :p

Kan också intyga att det kan vara knepigt med parkering om man är ute sent - och kör ända fram, vi parkerar alltid någon annanstans i anslutning till t-bana och tar den till Globen/Hovet och sen tillbaka till bilen, det är ett litet helvete både att parkera och sen komma loss från parkeringen om man hittar i p-hus, så åk i god tid om ni kan! Köerna stämmer nog som Elisha skriver, vi kommer inte från motorvägen söder utan från norr (Uppsala) och det brukar tjockna vid 15 på fredagar och tunna ut först efter 18... Ha så kul!

2 timmar från Uppsala till Älvsjö en fredag em:rage:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 971
Senast: Lhas
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år... 14 15 16
Svar
311
· Visningar
27 904
Tjatter Hela Buke bakar -julspecial! Årets julupplaga av Hela Buke bakar har celebert besök i form av de ökända brittiska domarna Paul... 47 48 49
Svar
977
· Visningar
36 585
Övr. Hund Jag skrev här litegrann för att par år sedan men har sedan lång tid tillbaka bara läst i trådarna utan att skriva. Nu är det dock dags...
Svar
14
· Visningar
3 834
Senast: giovanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka