Tabac-hästar

• Trav
  • Trådstartare Trådstartare knyttet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 25
  • Visningar Visningar 6 173
K

knyttet

Ni som syslar med kallblodstravare, kommer alla "Tabac-hästar" från Gerth-Ove Karlssons uppfödning? Finns det några Tabac-hästar som har varit framgångsrika genom åren?

(förlåt en okunnig, trav är inte min starka sida men jag har köpt en Tabac-dam och vill gärna veta mer, all info är välkommen! :) )

Det har jag inte sett, tack! :)

Vilka Tabac-hästar är de bästa då?

De flesta är ju nordisar, så de bästa ligger nog där. Vilken som är G-Os bästa vet jag inte riktigt, men nu är ju Egil Tabac i farten, och har har tjänat över två miljoner och gått strax under 22, så han kanske är bäst, iaf för stunden. Det kommer också en mycket fin fyraåring därifrån, Lotus Tabac, som redan gått 24,8, men i pengar så är han långt ifrån bäst, men det kan nog vara något för framtiden.

Den som låter höra talas om sig nu bland varmbloden är ju Grace Tabac, som tjänat i runda slängar en halv miljon.

Här är en bild på Egil Tabac.....
egil_tabac.jpg

Sv: Tabac-hästar

Alla Tabac hästar kommer från G-O...
Han har fött upp både varmblod och kallblod, och man kan ju inte säga annat än att det är en duktig karl!! :bow:
MÅNGA fina hästar genom åren, några nämnda ovan...
Fick ett erbjudande om att köpa ett sto han hade (Juvel tabac e:trollfaks), men ÅÅÅ då hade jag redan köpt en annan....och JAHAA,,,,vilken otur.....Nu har Juvel startat 2 ggr och vunnit en.... :mad: ...kanske e den du köpt :angel:
Jaja, sånt e livet....BRA hästar har han iaf!!

Näe, det är inte Juvel jag har köpt... ;)
Har köpt ett litet sto som heter Gullan Tabac, e.Sölvjahn. Söt liten rackare!

"Känner" G-O lite halvt om halvt. Min pappa jobbade hos han för några år sedan och jag va där och praktiserade i en månad för ca 2 år sedan!
Jag kommer inte ihåg namnen på alla hans hästar, men en häst fångade mitt hjärta Jaana Tabac! Henne villa jag gärna ha med mig hem men hon åkte på betäckning i norge och kom hem som ett vrak :cry:

Fin hingst hade han när jag praktiserade där också, kommer inte ihåh vad han hette, men han va norsk! När min pappa jobbade där hade han, Mostjärn, Lake Kvick (stavas??) och en till (Trollfaks??)

Vi har en häst på skolan som heter Jas Tabac (finns på aln.se)
Det absolut bästa kallblod vi har på skolan!
Tunn, men ändå fin herre (E:Leik Kvikk)

Vilken bra sida med massor av bilder! Jag tittade och njöt av alla läckra kallblodisar... ;)

Hej jag har Georg Tabac född 95 sprang in 177000 på 15 lopp om jag inte missminer mig 7 rekord och så va han sm vinnare 98,har även varit med i tv4 med G-O men nu går han som ridhäst G-O va och hälsade på förra sommaren:D

Alla Tabac hästar kommer från G-O...
Han har fött upp både varmblod och kallblod, och man kan ju inte säga annat än att det är en duktig karl!! :bow:
MÅNGA fina hästar genom åren, några nämnda ovan...
Fick ett erbjudande om att köpa ett sto han hade (Juvel tabac e:trollfaks), men ÅÅÅ då hade jag redan köpt en annan....och JAHAA,,,,vilken otur.....Nu har Juvel startat 2 ggr och vunnit en.... :mad: ...kanske e den du köpt :angel:
Jaja, sånt e livet....BRA hästar har han iaf!!

Åh vilken gammal tråd, blev lite nyfiken på ditt inlägg och såg att du trots allt verkar ha sluppit ytterligare en problemhäst? :grin:

Som Sagt Några år gammalt. Juvel Tabac var inte till salu 2004. och har inte varit en problem häst så de behöver du inte fundera på överhuvud taget. hon har startat 3 gånger och vunnit en,tycker de är rätt bra och avslutade sin travkarriär för hon blev påkörd av en crossmotor cykel som körde där den inte skulle. men som sagt, köpte henne 2001 och hon har aldrig varit till salu efter de och kommer inte bli de heller. Samma med problem häst, aldrig varit och kommer aldrig bli!

Som Sagt Några år gammalt. Juvel Tabac var inte till salu 2004. och har inte varit en problem häst så de behöver du inte fundera på överhuvud taget. hon har startat 3 gånger och vunnit en,tycker de är rätt bra och avslutade sin travkarriär för hon blev påkörd av en crossmotor cykel som körde där den inte skulle. men som sagt, köpte henne 2001 och hon har aldrig varit till salu efter de och kommer inte bli de heller. Samma med problem häst, aldrig varit och kommer aldrig bli!

Oj -är inte skador orsakade av motorcyklar problem? Även om det berodde på yttre omständigheter?

Som jag tolkade det så fick Zandrah erbjudandet och tackade nej innan någon annan köpte. Och jag svarade utifrån Zandrahs historia som jag vet lite om och inte hästen.

Men då får jag väl ändra mig - synd för Zandrah som inte köpte hästen eftersom det inte är troligt att hon skulle ha blivit påkörd hos henne också.

Om den fått rörelseproblem i ett senare skede om olyckan inte varit framme är ju svårt att sia om.

som sagt, jag köpte henne 2001 och har aldrig haft en tanke på att sälja henne och samma fortfarande. hon har lagt en otrolig avkomma och skadad hon fick av motorcykeln blev så att hon ser bra ut i låga farter med fick en förskjutning i bogen där den körde in. så hon klarar ej höga farter och de blev utav olyckan. att du säger att de inte hade hänt om hon hade köpt henne, så kan du omöjligt säga. för de kan lika bra ha hänt nått annat istället. de var så att pappa satt och träna henne i skogen där de inte får vara nå trafik på, och motorcrosscykeln som hade en full förare körde rakt in i henne. blev inga ytliga skador utan just bara förskjutingen som inte gick att rätta till så då fick hon bli ridhäst och nu även fölmärr. men som sagt som jag vill ha sagt. hon har ej varit till salu 2004 eftersom jag köpte henne 2001 och skulle aldrig sälja henne. och så har jag känt sen jag köpte henne. och de jag vill ha fram är att hur kan man sitta och skriva på nätet att "då låter det som om du har sluppit en problem häst. när du inte har en aning, skött ditt eget istället.

Välkommen till forumvärlden och försök förstå att vi inte har någon relation alls till din häst men att vi kan ha en viss relation till Zandrah som nick här på Buke.

Jag är relativt övertygad om at det var uppfödaren som frågade om hon ville köpa hästen Zandrah skrev nmligen att on en gång blivit erbjuden att köpa hästen och tackat nej. Vilket ni ska vara glada över i stället för att du sitter här och är förbannad på mig som struntar i er men lika sjutton tycker att du är lite för het så jag kan inte låta bli att svara... :idea:

Hej jag har Georg Tabac född 95 sprang in 177000 på 15 lopp om jag inte missminer mig 7 rekord och så va han sm vinnare 98,har även varit med i tv4 med G-O men nu går han som ridhäst G-O va och hälsade på förra sommaren:D

Vunnit SM? Det kan jag inte tro, eftersom det var Pålex K som vann det året om jag inte minns fel...

Georg tabac sprang enligt Travsport.se in 171 300 på 28 starter, varav 5st var vinster.:)

så som jag uppfattade så hade hon blivit erbjuden att köpa henne 2004. och de jag menar är att 2004 finns det ingen chans att hon kan ha blivit erbjuden till de då hon redan var köpt av mig 2001 och är född -98.

Liknande trådar

Avel Undrar om det är någon som äger eller haft erfarenhet av en lugnare ridtravare? Nu är detta personliga erfarenheter men jag har ridit... 2
Svar
26
· Visningar
1 483
Senast: Syrax
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
668
Senast: cowgirl81
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 713
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 339
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Valp med diarré?