Tacka för kondoleanser??

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Texaz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 18
  • Visningar Visningar 4 659

Texaz

Trådstartare
Är väldigt dålig på det här med vett och etikett:crazy:....
Vem ska man tacka och hur? Skicka tackkort? Annons??
Till de som skickat kondoleanskort? Blommor? Samtliga närvarande (vet inte vilka alla var:o)?

:confused::confused::confused:

Räcker det med enbart annons, eller ska man ändå skicka kort? Är ju så många som inte har tidningen tänker jag...(har den inte själv heller:o)

Jag satte bara in annons efter att mamma gick bort. Tyvarr bommade jag nog tidning, da jag utan att tanka mig for valde den tidning jag brukade ha nar jag bodde i Sverige, medan min mamma laste den andra stora dagstidningen och jag gissar att hennes vanner ocksa laste den andra tidningen. Ooops ...

Vi har bara haft tack i tidning efter mamma och de gamla. Verkar ha räckt så.
Precis som du säger...man vet ju inte ens vilka alla är och missar man någon kanske det ses som ofint.

Jag satte in en annons i tidningen, med 120+ personer som närvarade fanns det inte en chans att skicka kort plus att jag visste inte exakt vilka som var där. Alla gick (tack och lov) inte fram till kistan.

Men man behöver inte särskilt tacka de som skickat blommor/satt in på fonden? Är iofs en hel drös det med, även såna som inte var där.... Och det skulle nog ta bra med tid att leta rätt på alla adresser....
Dock är inte alla från orten, och jag vill ju verkligen tacka de som gjort det. Kan det anses som ofint att inte skicka kort???:confused:

Nej, sätter man in en annons räcker det. Givetvis kan man ju tex nämna de vackra blommorna om man springer på någon på byn som skickat blommor.

Tillägg: Jag googlade och de finns de som skickar kondoleanstack men det varkar ju ha varit lite för dig som det var för mig, det var för mycket folk helt enkelt. Jag har inte hört någon ta illa upp för att jag inte skickat kort och personligen tycker jag det skulle vara värre att skicka till en del och missa några.

Ja jag tänker lite som att kondoleanskort är lite "gammalmodigt", att det numer räcker med annons och tack till de man träffar på... Så annons får det bli, känns dessutom som att det är nog med allt annat just nu. Allt är ju inte klart än, så att lägga energi på kort osv är kanske bara dumt.

Ja jag tänker lite som att kondoleanskort är lite "gammalmodigt", att det numer räcker med annons och tack till de man träffar på... Så annons får det bli, känns dessutom som att det är nog med allt annat just nu. Allt är ju inte klart än, så att lägga energi på kort osv är kanske bara dumt.
Många av de som kom är ju unga.

Unga läser inte tidningar, de följer sociala medier och är dessutom rätt obekymrade om konvenanser. Tror knappast att unga människor i 20-åren blir förnärmad för ett uteblivet kondoleanskort....

använd din ork där den gör nytta.

Liknande trådar

Trädgård & Växter Vad skulle ni tipsa om för gräsklippare? Vi har nyligen flyttat till hus och det innebär att jag nu har en stor underbar trädgård med... 2
Svar
23
· Visningar
842
Senast: Jeffery
·
Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 712
Senast: manda
·
Kropp & Själ Trigger varning om psykisk ohälsa. Kort fattat historia, så har jag sen redan som barn mått dåligt till och från. Problem med skolgång...
Svar
18
· Visningar
1 282
Senast: Rosett
·
Hundhälsa Min ena hund har ju kliat sig lite till och från i många år vilklket gjort att jag trott hon haft lite kvalsterallergi. Hon kliar sig...
Svar
11
· Visningar
1 470

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka