Tacka nej till nån som vill bjuda ut

MissFideli

Trådstartare
En kollega vill bjuda ut mig. Han har försökt några år nu och han är inte intressant för mig att träffa utanför jobbet. Däremot har jag gärna kvar en bra relation där.

Uppenbarligen svarar jag inte rätt saker eftersom han fortsätter. Det är på messenger han frågat.

Så vad svarar jag? Det står still i huvudet, jag kommer inte på nått bra. Det ska vara tydligt men ändå snällt.

En kollega vill bjuda ut mig. Han har försökt några år nu och han är inte intressant för mig att träffa utanför jobbet. Däremot har jag gärna kvar en bra relation där.

Uppenbarligen svarar jag inte rätt saker eftersom han fortsätter. Det är på messenger han frågat.

Så vad svarar jag? Det står still i huvudet, jag kommer inte på nått bra. Det ska vara tydligt men ändå snällt.
Vad har du svarat hittills då :confused: ?

Jag hade en mycket efterhängsen kollega på ett tidigare jobb. När han bjöd ut mig svarade jag att det var en toppenide, och att jag skulle kolla med resten av kollegorna om de ville hänga på också, "för det är ju så mycket roligare om alla kan vara med".

Kollegan fattade vinken och frågade inte fler gånger :angel:

Liknande trådar

Relationer Jag skulle vilja bolla lite kring det här med initiativförmåga och känslan som jag har av att alltid vara den som tar initiativ och "tar... 2 3 4
Svar
76
· Visningar
7 668
  • Artikel Artikel
Dagbok Kände att jag ville ge lite bakgrund till min kommentar i tråden "Att inte ha några vänner när man blir gammal", så här kommer det. De...
Svar
8
· Visningar
1 142
Senast: Sharpless
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några... 68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
49 588
Senast: Mineur
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 371
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka