Täcken för elefanter?

Bukefalos 30 år!

Docka

Trådstartare
Ja, som rubriken lyder så har jag en elefant-häst. Stor o grå o rund. Hon verkar ha 165 i täcken för att de ska nå runt hennes mega-bogar o runda rumpa. MEN, jag finner ofta att det blir ganska tight runt nacken/halsen, och ibland sticker magen ut i nederkant, haha!
(OBS! Djup bål, hon är inte bara tjock)

Just nu har hon i princip bara horseware täcken, o deras amigo täcke för grövre hästar är det som passar henne allra bäst, men jag ville ändå höra mig för om det finns några alternativ och vad andra med stora hästar använder. Hon har nämligen växt ur alla sina 155 så täckesgarderoben behöver uppdateras ;)

trend, mina hästar drunknar i de täckena nästan ;) och de är inte så små.
stor bog och går långt ner på sidorna, ev att shire kan passa också.
horsware är till och med för små i bogarna till mina hästar.

trend, mina hästar drunknar i de täckena nästan ;) och de är inte så små.
stor bog och går långt ner på sidorna, ev att shire kan passa också.
horsware är till och med för små i bogarna till mina hästar.

Det är dock skillnad på Horseware och Horseware, Amigo är betydligt trängre i bogen än Rambo, och Optimo är en klass för sig.
Trend är för trångt/sitter dåligt på min men Rambo är som skräddarsytt!

Ja, som rubriken lyder så har jag en elefant-häst. Stor o grå o rund. Hon verkar ha 165 i täcken för att de ska nå runt hennes mega-bogar o runda rumpa. MEN, jag finner ofta att det blir ganska tight runt nacken/halsen, och ibland sticker magen ut i nederkant, haha!

Just nu har hon i princip bara horseware täcken, o deras amigo täcke för grövre hästar är det som passar henne allra bäst, men jag ville ändå höra mig för om det finns några alternativ och vad andra med stora hästar använder. Hon har nämligen växt ur alla sina 155 så täckesgarderoben behöver uppdateras ;)
Kan tipsa om NM produkters täcken, kopia på Rambo men betydligt djupare och större i bogen. Och bogspännena är ställbara, vilket är en stor fördel:)

Rekommenderar täcke med "big neck" T.ex Bucas har dessa. Vet inte om Horseware också har det men skulle gissa på dem har något motsvarande. Finns ju även chest extender som kanske kan hjälpa?

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka