• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare jjeg
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 17
  • Visningar Visningar 971
J

jjeg

Någon som vet täcke till större och grövre hästar som dessutom är bred över bogen.
Fick hem ett jacson i detta nya 4 vägsstrech..jättefint. MEN otroligt litet i storleken...den häst som skulle ha det kunde inte ha SÅ min andra häst får ta det och han brukar normalt dra 150 Detta var ett 165:eek: Så hjälp nu behöver snabbt få hem några vintertäcken...och ett regntäcke ;)

Sv: täcken

Event och Horsesaver är jätterbra för grövre hästar. Har rejält tilltagna stl o ordentliga, bra placerade bogveck.

Hade några Event-täcken till min förra häst som va ganska kraftigt byggd. De täckena är iaf stora o rymliga i bogen, så det kanske kan vara ngt för dig?
Kolla www.hansbosport.se o sen vidare till täcken o event.

det som är viktigt är förutom att dom är rymliga kring bogen även verkligen räcker till längdmässigt...och runt halsen...dom har en förmåga att bli trång även där...och ävven går ner på sidorna Alltså inte slutar på halva magen ;) ;)

Horseware Rambo har ett täcke som jag tror heter nåt med XL, som är framtaget för grövre hästar. Jag vet inte hur pass stort detta är, det kanske blir FÖR stort, ingen aning.
Vet att en kompis köpte ett sånt till sin mammas kallblodskorsning o det satt perfekt på den.
Det kostar nog lite mer, men passar det är det kanske värt pengarna?

Va?? Tycker du det?? Den enda jag hört som tycker det...Alla hästar som haft det som jag sett har haft ordentliga bogskav o täcket har stretat...även på de smalaste fullblod...

jag har ett amigo regntäcke till ardennern o det passar bra lite stort i längd men då passar det i bog mm ha även ett horsesaver har även ett termo men det vet jag ej vad det är för märke...

Hästarna med smal bog har fått skav. Men dom med stor bog har dom suttit bra på. Dom sitter perfekt på kallblodstravaren som alla andra täcken blir för små i bogen på:love:

ja hansbos event är väldigt stora, min häst druknar nästan i sitt 155cm täcke o han är ett rejält hlb på 170cm.

Källquists täcken sitter bra på min nordis som är BRED över bogarna.

Jag har ett hbl 168 cm i mkh, kraftigt byggd och vältilltagen över bogarna. Hon har 145 cm på samtliga täcken faktiskt, dock har jag fått sälja ett thermo master för det vart alldeles för tight på henne och hade överhuvudtaget rätt kass passform tycker jag.

Men utetäcken som hon har idag är från t.ex. Shires och Bucas. Båda är jättebra kvalitétstäcken och båda sitter Perfekt på henne, de är som skräddarsydda! Från Horseware har jag bara ett Rambo Cotton Cooler och ett flugtäcke från Rambo, Rambo Protector heter det. Även dessa sitter fint på henne och hon har även haft (lånat) ett Rhino Wug och det passade också väldigt bra.

Sedan har vi billigare varianten, regntäcken från Gekås i Ullared men även dessa sitter utmärkt och funkar alldeles prima.

Jag rekommenderar dig att köpa ett täcke som har både vanliga bogspännen + snabbspännen framme i bogen, då man kan reglera täcket extra mycket fram i bogen tack vare spännena, så passar dessa täcekn på väldigt många olika typer av hästar.

Liknande trådar

Utrustning Vilket täcke bör jag satsa på? Har en häst som är breeeed, halsen högt satt och hög/bred. Jag har några täcken men nästan på alla så är... 2 3
Svar
40
· Visningar
1 495
Senast: Emuliiaa
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 456
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor... 2
Svar
29
· Visningar
5 391
Senast: Fiorano
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 570
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31