Täckesgalgar -fungerar dom bra?

Eskita

Trådstartare
Håller på att inreda sadelkammaren och funderar på att köpa täckesgalgar att förvara och torka täcken på. Någon som har sånna? Torkar täckena?

Sv: Täckesgalgar -fungerar dom bra?

Jag vet inte vilka täckesgalgare du tänker på.

Vi varna för H***S täckeshängare med pinnar och kedjor.
Jag försökte hänga upp mina tre torra täcken. BRAAAAK.

Den gick sönder omedelbart. Typ på 3-5 sekunder.
Helt värdelösa! :eek:

/Frassa

Vi hade sådana på mitt förra stall, stora svarta stålgalgar so man hängde upp på ett rör som var monterat längs taket.

Själva galgen hade ingen tork, utan de hängde i ett rum med värmefläktar i. Det fungerade jättebra, men se till att hänga täckena ut-och-in, det går mycket snabbare.
Tror de kom från granngården?

Jag har såna svarta stålgalgar. De är inköpta på www.nordpost.se De funkar jättebra och kan lätt flyttas ut för torkning utomhus om väderleken ändras till det bättre.

Hur högt måste man ha till tak för att dessa galjar skall fungera. Jag har ca 2 m högt i mitt tilltänkta täckes rum, tror du att det är för lågt?
/M

maggan2 skrev:
Hur högt måste man ha till tak för att dessa galjar skall fungera. Jag har ca 2 m högt i mitt tilltänkta täckes rum, tror du att det är för lågt?
/M
2 meter funkar för våra täcken på 135 cm och då är det lite kvar till golvet.

Det är just sånna svarta galgar som man hänger upp på rör el dyl jag menar.
Det där med takhöjd har jag inte tänkt på :o måste mäta! Har ju 165 täcken till ena pållen.
Tack för alla svar!

Vi har också såna och dom fungerar bra. Har iofs inte behövt använda dom så mycket eftersom det inte regnat så mycket så täckena har varit torra :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 327
Senast: Edla
·
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon... 2
Svar
23
· Visningar
2 393
Senast: CaisaCax
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 447
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har... 2 3
Svar
46
· Visningar
1 143

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Förslag på passande matskål?
  • Torrfoderdjungeln..

Hästrelaterat

Tillbaka