Täckeshängare med värmea++

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare charnac
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 4 041
C

charnac

Hej!!

Jag har bestämt för mig att jag för något år sedan såg täckeshängare med värme i. Har ni hört talas om sådana och funkar det bra.

Hur gör ni annas?? alla mina täcket är dyblöta och inte torkar som heller. :crazy:

Sv: Täckeshängare med värmea++

Vi har ett vanligt rum med torklinor som vi hänger upp täckena och andra saker vi har tvättat i maskin eller som är blött på, o så finns det en värmefläckt som man sätter på, det är jättevarmt där så på vintern när det är kallt kan man även sitta där inne och värma sig! :idea:

om det bara vore så enkelt. platsen finns inte för ett torkrum annars hade det varit kanon. Enda rummet vi har i stallet med värme är sadelkammaren och där vill man ju inte hänga med hänsyn till lädret och dessutom är den förliten. :(

Vi har täckena i sadelkammaren, de hänger i en ställning med krokar i taket och så finns det ett värmeelement och en avfuktare som drar ut fukten. 6 täcken torkar helt över natten i ett ca 3x3 m utrymme. Inga problem med lädret.

Vi har täckena i sadelkammaren, de hänger i en ställning med krokar i taket och så finns det ett värmeelement och en avfuktare som drar ut fukten. 6 täcken torkar helt över natten i ett ca 3x3 m utrymme. Inga problem med lädret.

vi hade samma lösning i gamla stallet.
Nu har vi värme rum, det är minst 25 grader där inne o täckena torkar på en timme :D

Jag har en så´n!:bump: Fungerar precis som de handukshängare med värme i man kan ha i badrummet. Täcken som är dyblöta (på utsidan) när man tar in dem (ca 17-tiden) är torra eller nästan helt torra vid kvällsfodringen (ca 22):love: . Dessutom drar den inte alls mycket ström! :banana: :banana:

Tyvärr tror jag att de är ganska dyra, men jag vann min på en tävling så jag har inte jättekoll. Om du vill kan jag kolla vilket märke det är ikväll.

Vi har en som ser ut som en jättestor handdukstork. Har för mig att den kostade typ 1600 + moms. Vi köpte den hos Boj i Klippan. Kolla på boj.nu Vi hänger blöta täcken i pannrummet nu på vintern. Men ibland på våren o hösten så eldar vi inte så då blir det ju ingen värme o då är den bra att ha.

Vi har en sådan med värme i i stallet. Heter DryWell.

Torkar ett genomlött täcke på ett par timmar! :banana:

Super!!
Skall genast kolla på boj!!
Berta lotta, hör gärna av dig när du har kollat vad du hade för märke på din!
Kan man hänga ett eller fler täcken på den där??
Hade varit bra om det hade funnits till flera täcken!

Tack för alla svar!!! :bump:

Finns i butiken Zolitzas.
Hittar den inte på deras hemsida men de har som sagt var den i butiken. Kikade på den när vi var där fanns för ett täcke och för fler.
Kommer inte ihåg priset men maila dem.
Hemsideadressen kommer här där står kontaktinfo
www.zolitzas.com
hälsn Snuffsie

Jag torkar mina täcken i källaren, i tvättstugan som ligger bredvid pannrummet. De torkar oftast över natten, men för säkerhets skull har jag dubbla uppsättningar.
Vi ska köpa en avfuktare nu, och då kommer täckena att torka ännu snabbare.

I januari står vårt nya stall färdigt, men jag har inte planerat någon täckestork där eftersom det fungerar så bra med tvättstugan :)

Immer

Liknande trådar

Utrustning Jag har börjat kika på täckeshängare och ser att de flesta verkar vara av sk bygelmodell. Visserligen går ju många att dra ut och göra...
Svar
5
· Visningar
623
Senast: Emma-pemma
·
Utrustning Har ett sådant fr förra hästen som inte är använt spec mkt (oklart i regn faktiskt). Haft det 2 ggr på nya hästen när det regnat, o han...
Svar
1
· Visningar
282
Utrustning Jag har oturen att ha tre hästar med olika aptit och näringsbehov i hagen. I dagsläget går det inte att dela hagen och det funkar...
Svar
6
· Visningar
458
Utrustning Jag köpte för dryg månad sedan en Lister Eclipse och använde den för första gången idag, ville ha en riktigt bra maskin efter att i alla... 2 3
Svar
44
· Visningar
1 192

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Dalmatiner
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka