Täckestips tack

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare asmodeus
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 20
  • Visningar Visningar 1 335
A

asmodeus

Jo, det är så att min pålle passar utmärkt bra i Rhino/Rambo Wug och han har bla. ett ofodrat Rhino som är ett superbt regntäcke. Dessvärre har inte Horseware något tunnare fodrat än 2 och 370 gr (370 har jag) och jag tycker att 200 är för varmt för att ha som fodrat regntäcke, så jag funderar på att köpa ett bra undertäcke istället. Det ska isåfall ha kryssgjordar, ha andasfunktion, ligga stilla och inte vara helst inte vara för svårskött som fleece och ull eftersom de blir leriga nertill.

Så, är det någon som har något bra tips?

Sv: Täckestips tack

Termotäcke. De brukar väl ha 100 g fyllning. Det har iaf mitt, det använder jag på natten i oktober och sen har han det + sommarregntäcke ute.
Eller om det kanske är 150 g, nu fick jag nått att tänka på :p

Men thermotäcken andas ju inte. Annars skulle jag ju ha tagit en av dem. Det är ju bara bomull och polyester i dem. Tjockleken är ok.

Gör de inte? Haha hade inte jag nån aning om, sorry :p

Våra thermotäcken från horze var billiga som attan men inte så tjockt fodrade (vilket jag inte ville ha till våra ulltussar ... ). Täckena är ganska korta i sidorna, vilket kan vara en fördel om du skall ha det under ett annat täcke. Kryssjordar. Och jo, hästarna torkar attans bra, fukten transporteras ut till ovansidan. Du vet var de finns om du vill kolla på dem ...

Tack för tipsen! Men är ni veligen heeeelt säkra? Känns ju meningslöst att köpa ytterligare ett thermotäcke när han redan har två isåfall.

F-n j-/la täckesmarknad! Antingen så ska köpa ofodrat eller så måste man dränka hästarna i värmekaminer!! Alla hästar går ju inte i rastpaddock heller. Åh vad irriterad jag blir på den här branschen... Hans Bucas regntäcke (som går på sista versen nu) har varit ett jättebra övergångstäcke i alla år, eftersom det har lite tjockare foder. Men det sitter ju så himla illa på honom och jag vill inte köpa fler såna bogskavare för så mkt pengar. J-vla skit!! /Asmo som är sur..(inte på er naturligtvis)

Kan det vara detta du menar?
95VCS.jpg

Har du haft ett Shires nån gång? Hur skulle de sitta tror du på en högrest häst med breda bogar och lång rygg? Han har 155 i storlek. Jag vet hitills ingenting om dessa täcken.

Kom och kolla och känn litegranna då, det tar ju inte lång tid.
Om våra lurvtussar torkar snabbt under ett täcke, vill det till att vattnet tar vägen nånstans ;)

Du måste ringa när de sprungit tills de är svettiga så att jag kan utvärdera ordentligt :)

*Mark Todd
*Horseware
*Shire

...bästa täcket jag någosin haft är Horseware Rhino....KANON täcken och finns i mängder med olika modeller.

RebeckaKihlberg skrev:
*Mark Todd
*Horseware
*Shire

...bästa täcket jag någosin haft är Horseware Rhino....KANON täcken och finns i mängder med olika modeller.
Ja, jag vet ju att Rambo/Rhino är bäst! Det var ju det jag skrev. Modeller finns de i, men det är fyllningarna som är besväret. Jag vill ha ett mellanting mellan det ofodrade och 200 grams fyllningen därför kollar jag vad som kan tänkas ligga som undertäcke istället eftersom hästen passar bäst i Rambos modeller.

Jag har ett regntäcke i 100 gram fyllning,vattentät och med andasfunktion, innertyg i bomull. Har nbeställt det från England. Likvärdig med Horsewares täcken. Det kostade ca 900 kr för ett år sedan. Kommer inte ihåg vad det heter ( King-någonting) Jag har iaf varit nöjd med täcket :)

Jag har shirestäcken på min ena, dom sitter faktisk bättre än horseware tycker jag, för dom är djupare. Borde räcka med 155, dom är inte små i stl.

Har varit till stallet och kollat. Täcket heter Kingshead och sitter på en häst som drar 155cm i Horsewares täcken.

Liknande trådar

Utrustning Jag vet inte om det är jag som är en idiot som inte kan leta (det är absolut tänkbart) eller om det är så att Horseware-täckena finns i... 2
Svar
23
· Visningar
9 235
Senast: Camigween
·
Utrustning Jag behöver tips på täcke till min pålla. Hon är 160 cm och kort i ryggen, men rejält bred fram! Hennes täckesstorlek är 135 och att gå...
Svar
4
· Visningar
1 230
Senast: caballus
·
Utrustning Har ni behövt gå upp i storlek på tjockare utetäcken från HW? Pållen har inte använt sitt 200 gs täcke på några år (sedan han var typ 5...
Svar
1
· Visningar
1 139
Senast: HannaZ
·
Utrustning Det finns ju tre olika "sorters" Horsewaretäcken. Eller hur man ska säga.... Hur upplever ni skillnaden mellan dem? Alltså mellan...
Svar
12
· Visningar
2 050

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka