Bukefalos 28 år!

Tacksam för snabbt svar av er som är vakna nu...

ankic

Trådstartare
Har just fått veta att vi måste sätta ihop våran ponny(häst) med ett sto som kommit till stallet ikväll.Alltså ska det ske imorgon bitti. Vad bör man tänka på? Ska våran häst vara först ute i hagen då vi släpper in stoet ? Han har gått ensam i hagen i ett halvår , Hans hagkompisar i hagarna bredvid är också ston. Jag hoppas att det ska fungera .
 
Jag hade släppt ut stoet först, så att hon hade fått se hur hagen ser ut - eventuella reträttvägar mm, om det nu skulle bli så illa att hon blir jagad.

Immer
 
ja skulle oxå släppa stoet först.. finns d ingen möjlighet att dela av hagen lr så.. tänkte d e ju aldrig fel att ha dom i hagarna bredvid varandra några dagar innan man släpper ihop... allrahelst nu när dom kanske? har brodd..

Annars kan d vara en bra idé att ha dom i boxarna bredvid varandra så dom kan hälsa o så innan...

Så gör ja iaf när j asläpper ihop andra hästar..

Lycka till o hoppas d går bra!!
 
Vi släpper nykomligen först och sedan den andra. Låter dom gå tillsammans i 5 dagar och sedan släpper med andra, om dom då skall gå med andra hästar.

Annars brukar det inte vara några problem.

Kram Favina :bump:
 
Den gången min häst skulle gå ihop med en annan fick hästarna först stå i boxarna bredvid varandra under natten. Sedan togs min egen häst omhand först och leddes ut i hagen eftersom han är väldigt svartsjuk av sig. En person stod sedan kvar i hagen med hästen (stor hage) medan jag hämtade den nya. Vi var två personer som sedan tillsammans tittade på hästarna då de bekantade sig med varandra och de var aldrig några problem...så lycka till med din häst...
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 992
Senast: Stereo
·
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
917
Senast: Roheryn
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 255
Senast: nullo-modo
·
Hästhantering Jag fick hem min unghingst i nov 21, hyrde in honom 2 mil bort hos en kompis som också hade unghingst. Han stod där till i höstas då han...
Svar
1
· Visningar
1 006
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp