tacksam för snabbt svar

ankic

Trådstartare
I vårat stall har vi hagar byggda av trä, våran häst rymmer hela tiden. Han knäcker bräderna, hoppar över, rullar under ja han tar sig ut på något vis.
Jag tänkte sätta honom tillfälligt i elhage så vi får fixa hans hage ordentligt. men vad behöver jag? Jag har satt upp pinnar med vit elband runt om.....Behöver jag ett batteri + agregat eller bara ett batteri?
Eftersom det är en tillfällig lösning så vill jag komma så billigt undan som möjligt, då hans kommer att kosta en hel del.
som det är nu så rymmer han flera ggr varje vecka och vissa dagar flera gånger.
Orsaken till att han rymmer ut är allt det fina gräset som växer över allt och ser godare ut än det som finns i hagen:D
 
Sv: tacksam för snabbt svar

För att få el i bandet behövs ett agregat . Man kan köpa ett som är batteridrivet (agrigat + batteri) eller om du har hagen nära eluttag så kan du köpa ett som går att koppla i vanlig elkontakt.
 
Sv: tacksam för snabbt svar

Du behöver ett bilbatteri och ett aggregat och ett jordningsspett.!! spettet ner i marken annars får du ingen ström!! lycka till med hag byggandet och om jag hade vart du hade jag satt elband på innsidan av din hästs vanliga hage sen när du fixar iordning den! då är ju inte aggregatet bortkastade pengar!
 
Sv: tacksam för snabbt svar

Hade jag varit som du så hade jag investerat i ett ordentligt elstängsel.
Vi har stora hagar med både hästar o kossor och vi har 8000volt på.
DET går dom inte igenom!
 
Sv: tacksam för snabbt svar

Jag håller med de andra om att det kan vara väldigt smart att sätta eltråd även i trä hagen! :)
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 336
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 082
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 365
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det satte rejäl fart under sensommaren 2007. Jag skulle fotografera på min väns bröllop. När jag kommer dit börjar jag fumla med min...
Svar
0
· Visningar
1 565
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp