Täcke till ickekissande saluki? Eller något annat?

Detta är en pipare.
Jag har upplevt 4 av svärmors mer än tio salukis.
Geisha, skällde o vaktade. Mest hund av dom. Hon älskade mig trots att hon hamnade hos vetrinären ..på nyårsafton då hon nöp min schäfer i röven första gången vi träffades och schäfern svarade med ett nyp i bogen. Tyvärr fick hon bra tag i skinnet och det blev en ficka. Hon brottade ner ett litet rådjur i skogen en gång och jag fick kasta mig över henne och få henne att släppa. Hon trodde nog mest att jag också ville leka med det skojiga djuret.
Gania, anonym jycke, Geisha lärde henne att skälla.
Tassi - himla trevlig men brutalt otursförföljd. Tillbringade månader i bur på grund av skada som unghund, blev helt ok och sen blev hon attackerad och dom skadorna förkortade hennes liv. Skällde sällan men var väldigt vaken.
Och nu Tuva. Hon murmelgnäller. Har inte hört henne skälla någon gång, inte ens hemma. Väldigt fjär o reserverad - även hemma. Nu har hon insett att vi är rätt så bra på att leka och kommer med bollar och trasa. Vi har kunnat släppa henne några gånger och vilken fröjd det är att se henne springa.
 

Liknande trådar

Hästvård * Warning, wall of text* Min häs fick en lateral hovbensfraktur höger fram den 14 april. Det har altså gått snart 4 månader. Han går i...
Svar
7
· Visningar
1 655
Senast: fio
·
Hundhälsa På vinterlovet (ev. även höstlovet om det finns snö då) så ska jag upp till Norge och åka skidor med min hund ( 32kg 50%Schäfer...
Svar
0
· Visningar
662
Övr. Hund Vi har en King Charles Cavaliertjej som nyss fyllt 7 månader. Sen hon kom hem till oss har hon varit duktig på att sova hela nätterna...
Svar
13
· Visningar
6 579
Hundhälsa Åsikter finns alltid. Det finns lika mycket hundägare, som åsikter om vad som är bäst för hunden. Alla tänker vi olika, och samtidigt...
Svar
9
· Visningar
1 723

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp