Täckesmarodör

Sv: Täckesmarodör

Det faktum att han vill ha av täckena o helst vill se ut sådär så känns det som att det måste klia nå fruktansvärt för honom :-/

Kan du inte åka nånstans o tvätta honom? Det brukar va himla uppskattat att få en dusch å verkligen härja runt i pälsen med en gummiborste samtidigt som de löser mkt hår då.

Var det en sån där stadig haklapp du provat? Har nämligen sett lite olika varianter på dom, o lite beroende på hur matsituationen ser ut, så kanske en green Guard?

Hoppas du hittar ett sätt, det är aldrig roligt att köpa nya dyra täcken som går sönder på en gång :-/
 
Sv: Täckesmarodör

Har försökt att passa på och tvätta honom på dagen när solen varit framme men jag vet inte hur mycket det har hjälpt och låtit honom "klia av sig".

Köpte en billig hakklapp från en välkänd kedja i Sverige ;) som unghästen dragit sönder ännu mer nu men har knytit fast den med balsnören istället så än hänger den kvar.
 
Sv: Täckesmarodör

Jag jobbade på en ridskola förut där några hästar hade haklappar, troligen från samma kedja. På dem gick de medföljande spännena alltid sönder så vi knöt balsnören istället, det höll mycket bättre och längre! :)
 
Sv: Täckesmarodör

Har försökt fråga i andra trådar men frågar här också. VAR finns haklapparna? Hur fungerar dom och hur ser dom ut?
Nu har vi visserligen täckat av när vi fått vårväder, men jag antar att problemet återkommer när den riktiga våren börjar och regntäckena ska på igen.
 
Sv: Täckesmarodör

Såhär såg han ut i förrgår när han fick gå utan täcke över dagen när solen var framme :p:
482743_564463640250887_1590365326_n.jpg


Vi har inga uppvärmda platser så måste stå ute och spola honom, vilket känns sådär nu eftersom vi fortfarande har -10 på natten :crazy:

Haha :rofl:
Som jag misstänkte - han har definitivt en plan med att försöka klä av sig naken - varför täcke när man kan lerbada!
 
Sv: Täckesmarodör

Ja, helt hopplöst. Jag har bara 2/4 spännen kvar och han har inte haft den mer än några dagar :p
Men *peppar peppar* täckena sitter kvar och är ännu orörda :laugh:


Ralli: Som Ninnurur sa, kolla deras hemsida så ser du hur den sitter. Har tyvärr ingen egen bild. Hindrar i alla fall från att bita på allt som är bakåt, sett från mulen ;) Hindrar egentligen inte från att bita på andra, om än annat kanske lite bökigare eller att äta.


Caballus: Kul att han kan göra någon glad, jag var inte riktigt lika road :p Speciellt eftersom jag hade tre till lika skitiga hästar i hage :D
 
Sv: Täckesmarodör

Herregud, hur är detta möjlighet?! Nu har den rackaren bitit sönder ena bogspännet trots hakklappen. :mad:
 
Sv: Täckesmarodör

Haha, inte omöjligt förstås. ;)
ALLA hästar utom en saknar sina rumplappar, den som har sin kvar känns onekligen ganska skyldig :p
Dock så har jag inte sett någon annan häst dra i marodörens täcke så som han gör. Unghästen brukar stå bredvid och hejja på ibland.
 

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej Står inackorderad och det har varit en del flyttar sista året så min häst har stått med lite olika hästar. Tyvärr bits hans täcken...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
8 779
Senast: Emine
·
Utrustning Hej på er! Jag befinner mig i ett "hopplöst" dilemma.:D På söndag ska min häst flytta till ett nytt stall, där han kommer att få en...
Svar
6
· Visningar
1 264
Senast: Deimion
·
Utrustning Sitter och funderar lite fram och tillbaka. Har mina hästar hemma på gården och de går i lösdrift tillsammans. Har en dam som är lite...
Svar
19
· Visningar
2 810
Senast: gylle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Ultraljud
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp