Täckesstorlek

Cezzan

Trådstartare
totts innetäcke som jag fick med när jag köpte honom ärså pass stort att det hänger på bogarna och orsakar skav
----> ska köpa nytt innetäcke.
han har 135 i nuvarnade innetäcket och det är ett Thermo Master i ull.
Hans utetäcken är också i Thermo Master i storlek 135, och de är inte förstora över bogen.
de täcken som jag har tittat på och komemr välja mellan är även de Thermo Master.
vad tror ni? ska jag satsa på 135 eller ska jag ta en storlek mindre?
:confused:
 
tror du inte att du skall satsa på ett 135?
bättre med för stort än för litet
 
Thermo master tycker jag är stora i storlekarna, så jag tycker nog du ska ta ett 135 cm, kan du inte prova på honom innan du köper ett täcke?
 
nu såg jag att du skulle välja mellan TM-täcken :o
Men jag skulle nog ta ett 135, bättre lite för stort än lite för litet!
 
Alltid bäst att prova täcken eftersom det varierar mycket i storlekar och passform mellan olika märken och modeller.

/Jane
 

Liknande trådar

Utrustning Måste köpa ett nytt Rambo summer series i större storlek. Hästen Har ett 145 idag där nästan halva rumpan sticker ut 😆 Jag har bytt ut...
Svar
15
· Visningar
1 239
Senast: Lollitza
·
Utrustning OBS!!! Detta är ingen annons! Vill bara ha hjälp på vilka märken som kan fungera. Jag är på jakt efter ett fleecetäcke i storlek 135...
Svar
3
· Visningar
745
Senast: Sirap
·
Utrustning Min nya häst drar större storlek i kläder än min förra, så jag har varit tvungen att byta ut hela min täckesarsenal nu inför...
2
Svar
26
· Visningar
4 716
Senast: bejkonfis
·
Utrustning Vilka hästar tycker ni Horsewares utetäcken passar till? Hur är de i storlekarna? Jag har ett gäng gamla utetäcken från Horseware...
Svar
9
· Visningar
1 493
Senast: Tallyhoo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kemisk kastration?
  • Uppdateringstråd 29
  • 1-årsvaccination

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp