Täckestorkare

E

EnYoy

Leta efter täcken på internet, såg då denna täckestork "Cabo-Horse":

http://www.butikenistallet.se/images/tackestork.jpg

Finns i 2 modeller: För ett täcke 1.999 kr. För två täcken 2.495 kr.

Funkar detta? Eller finns det nåt bättre sätt att torka täcken (typ kupévärmare)? Vi skulle VERKLIGEN behöva nån sorts täckestork i stallet!!!!
(Hoppas jag la tråden rätt förresten...)
 
JAg vet inte hur just denna täckestork fungerar men jag kan ju berätta hur vi löst det i vårt stall.
Vi har en sadelkammare där det finns plats för att hänga täcken och även ett vanligt element för temperaturens skull.
För att sakerna ska torka bra utan att mögla så har vi en avfuktare står som går igång av sig själv när det blir för fuktigt.
På detta sätt torkar det mesta över en natt.
HD
 
Har ni ngt vattenburet element???
Många ggr kan man tillverka egna torkare i samma material och sätta där istället... Så gör dom ju med täckestorken på dass... Kanske kan man köpa en och seriekoppla... Låter inte tillåtet iofs... hihi! :angel:
 
Vi har inrett ett rum för täckestorkning, där vi har en kupe-värmare. Vi har en bräda var för våra täcken (6 st) så att de går att hänga upp ordentligt. Kupé-värmaren gör att det blir cirkulation på luften samtidigt som det blir lite varmt. Oftast hinner täckena torka över natten. Ett fåtal gånger har de inte blivit torra, men då har det varit tjocka täcken som blivit blöta rakt igenom. Haft ute en gubbe från el-bolaget för att komma om det är mer ekonomiskt och sätta in ett elelement. Fick till svar att det bästa alternativet är nog en kupévärmare eftersom det blir cirkulation på luften.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
7
· Visningar
4 016
Hundavel & Ras Hej! Jag har två olika frågor som jag skulle bli jätte glad om nån kan svara på! :heart Den första frågan är att jag har sett att i...
2 3
Svar
48
· Visningar
5 352
Övr. Hund Vet inte om det går att göra åt åt, men nån kanske har nån ide om nåt som kan hjälpa... Jag jobbar skift och har av naturen begåvats...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 942
Senast: _Taggis_
·
Relationer Jag vet varken ut eller in. Jag behöver råd eller nån att ventilera med anonymt. Jag bor med min sambo tillsammans med min mamma och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
12 346
Senast: Tofs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp