Tävla efter hoppträning?

pozze

Trådstartare
Hej!
Jag ska starta en Lb:2 första tävingen för säsongen en fredag.Rider hoppträning varje torsdag kväll.
Ska jag hoppträna dagen innan men bara rida upvärmning och ej hela passet.Eller hoppa som vanligt.Eller inte hoppträna utan bara rida igenom hästen och avsluta när hon går bra och ej är trött.Hjälp jag är ringrostig och hästen orutinerad att tävla.:confused:
Hon brukar vara lösgjord och fin men lite mör dagen efter hoppträning.
Vi ska bara ut och miljöträna våran 4e tävling totalt så vi ska bara göra vårt bästa och hon ska få en positiv erfarenhet.
Börjar få tävlingsnerver.
Pozze
 
Sv: Tävla efter hoppträning?

Om hästen och du inte är så vana att tävla tycker jag att du ska ta det lugnt på hoppträningen, just för att hästen ska uppleva tävlingen som behaglig och lätt, för en positiv upplevelse för hästen. Min rutinerade tävlingsponny stirrar fortfarande upp sig av glädje för varje tävling och det tar vääldigt mycket energi av honom. Blir svettig av att skritta på tävlingsplatsen, trots att vi är ute varje helg. Lycklig och levnadsglad ponny som älskar att vra på nya platser och uppleva roliga saker.

Det är ju inget krävande program du ska rida, men om hästen känns mör efter träningen skulle jag ta det lugnt dagen innan. Jag anser attdet viktigate är att ge hästen en positiv upplevelse inne på banan. Lycka till! :)
 
Sv: Tävla efter hoppträning?

Tack!
Jag fixar en reserv till hoppningen.Rider lösgörande och spar på krutet.
Hon blir rätt mör av transportresan.Bättre att ta lång tid på tävlingsplatsen så att hon får gnägga av sig.Första tävlingen gnäggade hon i 30minuter 3e tävlingen på nytt ställe 5minuter.Jag behöver programmera in mig på dressyrsitsen .Hamnar lätt i hoppsits och sitter inte så djupt som jag ska.
Hon får träna hoppningen som hon älskar en annan gång.
Pozze
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 483
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 290
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan Hej! Måste få ventilera mig lite och hoppas på att få lite kloka ord. De senaste åren har varit kaos för mig både jobb och hästar. Har...
Svar
18
· Visningar
2 575
Senast: Ajda
·
Hästvård Jag har ett litet dilemma. Jag har en unghäst på 5 år. Han har gått på lösdrift sedan jag köpte honom för 3 år sedan. Innan dess stod...
2
Svar
29
· Visningar
3 165

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp