Bukefalos 28 år!

Tävling igen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag anmälde mig trots allt till dressyren i helgen, men vet egentligen inte om jag borde vara med då det är lite dåligt med valmöjligheter på hästfronten. I dagsläget har ridskolan 5 stora hästar och 6 D-ponnyer som är aktiva i verksamheten. Av de stora hästarna är det väl bara 2 som jag kan tänka mig att rida. Andalusiern satte jag som förstahandsval trots att jag inte ridit henne på ett år. Hon har varit konvalescent sedan förra vintern p.g.a. senskada men är igång lite smått igen. Det är en person som anmält sig på henne i den andra klassen och hon har ju också haft hand om hästen under skadetiden. Därför trodde en annan person att jag inte skulle få rida henne. Normalt sett brukar en häst kunna gå 2 klasser, men i och med att hon varit skadad kanske det inte är aktuellt för henne.

Mitt andrahandsval blev fullblodskorsningen, men han var redan uppskriven som förstahandsval 2 gånger i den ena klassen och en gång i den andra klassen. Chansen att jag får honom är minst sagt minimal.

Bland de 6 D-ponnyerna är det 3 som jag aldrig har ridit. En tycker jag inte riktigt om trots att han är välutbildad och vi faktiskt funkar rätt bra ihop. Personkemin med honom blev nog rätt allvarligt skadad då jag red honom första gången. Mitt omdöme då var att han var lika kul som en träbock. Sen kom jag ju på hur han funkade men då var det redan för sent. Inne på dressyrbanan riskerar han dessutom att dö helt. En annan av ponnyerna passar jag inte riktigt med och jag har bara ridit henne 2-3 gånger. Den sista av ponnyerna är ju skäcken som jag rider på tisdagar. Han är helt enkelt inte en dressyrponny, men jag skrev upp honom som sista hästval. I hoppning är han kalasfin, men nu är det ju dressyr som gäller. Han har svårt för galoppfattningar, framförallt vänster, och man får galoppera på i lite friskare tempo om man ska få en tretaktig galopp på honom. :meh: Så slipper man få noll på något galoppmoment med honom får man väl vara nöjd. Man får väl rida galoppmomenten som om man stulit hästen :devil:

Men jag undrar om jag verkligen ska vara med, med de förutsättningarna? Är det någon mening?
 

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 193
Senast: Cambrie
·
Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 215
  • Artikel
Dagbok Idag kom det upp en bild på fb med min första medryttarhäst jag hade i den här trakten. Han var riktigt välutbildad och en utmaning att...
Svar
0
· Visningar
1 059
Senast: Wille
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 551
Senast: Flixon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp