Tävling, LC:1 eller LB:1?

Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Ja, att man måste anmäla till förbundet är jag med på, men hur lång tid måste det gå efter ryttarbytet?

Tack för ditt svar:)
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Jag ska inte svära på det, men jag har för mig att det är 6 månader. Men som sagt, jag kan vara fel ute.
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Jag ska inte svära på det, men jag har för mig att det är 6 månader. Men som sagt, jag kan vara fel ute.

Finns ingen tidsgräns för när starten ska ske, men det måste vara ett stadigvarande ryttarbyte, alltså att du får inte inom ett halvår från ryttarbytet starta ponnyn bland häst igen.

/Camilla
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Ok, tack för förtydligandet! Jag är dåligt inläst på den biten eftersom min ponny ska gå som häst fortsättningsvis också... Men ditt sätt låter ju mer logiskt än mitt ^^
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Som svar på frågan hade jag valt LB:1 :) roligare att rida och jag tror det kommer gå jättebra om du bara rider fram lite :)
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

En fråga om som jag kom att tänka på pga denna tråd, just varför får man inte tävla bomlöst i dressyr?
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Det står så i TR ;)

Skämt åsido, förmodligen kan ingen svara på det lika lite som varför man inte får tävla på oledat bett.
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Ojoj, ny sadel vore något iallafall o.O annars tycker jag du kan prova att starta båda :>
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Redan skrivit detta några gånger... Detta var en sadel som testades ett par gånger. Kommer inte användas igen.
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Du får tävla i bomlössadel som ser ut som en av engelsk typ.
Varför sadlarna ska se ungefär likadana ut är för att det ska vara så lika villkor för alla, du sitter helt enkelt helt annorlunda i en sadel som inte är av engelsk typ då de har stöd placerade på annat sätt.
 
Sv: Tävling, LC:1 eller LB:1?

Okej. Nej, det är ju en bomlös av "vanlig" typ. Men ska höra med dem om det går bra när jag anmäler mig. Annars kan jag låna en kompis dressyrsadel:)
 

Liknande trådar

L
  • Artikel
Dagbok Jag hittade det här med dagbok här och tänkte att det kanske kan vara bra att skriva av sig lite och ifall nån vill läsa och har nån...
2 3
Svar
44
· Visningar
5 435
Senast: Flixon
·
Hästmänniskan Hej, är 15 år och går alltså åttan nu. Är väldigt bra på att skriva långt så om du ej orkar läsa skrolla ner:) Började på 4 h gård när...
Svar
16
· Visningar
2 758
Senast: a1agnlju
·
Gnägg Jag har ett litet bekymmer och skapar denna tråd - egentligen inte som en fråga utan mer som ett bollplank. Det är så att jag har fått...
Svar
14
· Visningar
2 140
Senast: Meggan
·
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 273
Senast: Kirie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp