Bukefalos 28 år!

Tävlingskläder

M

metropxx

Jag är ganska ny inom islandshästvärden och snart kanske min första tävling sker.

Men finst det någon regel på vad för kläder man ska ha på sig vid tävling, lätt tävling?

Har kollat på en tävling och tyckte folk hade lite olika.
Många hade ju vita ridbyxor, vit skjorta med kavaj, men inte alla.
Måste man ha stövlar eller får man ha ridskor/jodhpurs?

Vad har ni själva fär tävlingskläder?
Visa gärna bild!
 
Sv: Tävlingskläder

Jag har kavaj med en sådan där fuskkrage under :p Sedan har jag vita ridbyxor med skor och shortshaps (stavas?) till. Är det väldigt varmt brukar jag ha en snyggare t - shirt.
 
Sv: Tävlingskläder

Jag har kavaj med vit polo under. Vita ridbyxor, skor och stövelskaft. Så klär jag mig oavsett tävling, lokal som regional.

21150595.jpg
 
Sv: Tävlingskläder

Eftersom jag håller mig till lättklass än så länge så är jag inte så himla noga ;)

På min första tävling så hade jag beige/svarta islandsbyxor med machande beige tröja & svart väst. Ridstövlar under byxorna.

På tävlingen jag var med på i Maj så hade jag svart klubbväst, vit långärmad tröja, vita ridbyxor & ridstövlar.

20799834.jpg


Stilpoäng för min "pinne i rumpan" sits ;)
 
Sv: Tävlingskläder

Du ska ha hela och rena byxor avsedda för ridning, färgen är oväsentlig. Du får ha sporttröja, skjorta, kavaj, väst eller islandströja. Du får ha stövlar eller skor avsedda för ridning, i sin helhet ska du bara se proper ut fö finns inga formella krav på kavaj på tävlingar. Jag tror det finns en kavajtvång när man tävlar internationellt, inte annars.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej! Om tre veckor jag jag göra min första ”tävling” eller aa de är en pay and jump Jag har iallafall aldrig gjort något liknande...
Svar
4
· Visningar
1 736
Senast: Freazer
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 807
Tjatter På allmän begäran kommer här årets upplaga av Secret Easterbunny Ni som varit med i Secret Santa eller Secret Easterbunny tidigare vet...
26 27 28
Svar
555
· Visningar
22 836
Senast: zassoo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 510
Senast: IngelaH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp