Tävlingsterminen i höst

sweet_knorven

Trådstartare
Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst? Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför? Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?

Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans? Har hästen tävlat något förut? Har du tävlat något innan? Vad är era mål med den här säsongen?

Skriv på gott folk för jag vill veta! :bow: :D
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst? Nej, eftersom jag ska flytta..så jag vet inte vilket distrikt jag hamnar i, det vet jag imorgon :)
Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför? ca 2 tävlingar/månad..lagom.
Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?
Ska debutera 120 hoppning om 2 veckor..och ev. lätt fälttävlan i höst då.

Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
Haft hästen 2 år i Oktober och vi har tävlat i 1 år tillsammans.
Har hästen tävlat något förut? Nepp. köpte henne som unghäst.
Har du tävlat något innan? Japp. tom 110 hopp/Deb FT.
Vad är era mål med den här säsongen? bli stadiga i 110-120. Placera oss i 100 avd A.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Jag ville rida dressyr på lokal nivå. Finns inte EN ENDA lokal dressyr i hela Uppsala Län. Ska försöka anmäla mig i Stockholms län men inser ju att risken för bortlottning är stor.

Så det blir nog hoppning för hela slanten. Lite intensivt i början för att sedan bli 1 tävling i månaden (man får rida dom tävlingar som finns ju). Vi tänkte inte rida regionala tävlingar förrän nästa år.

Har haft hästen sen hon var 8 mån föl dvs i 5 år ungefär.
Första tävlingssäsongen i våras. Jag har bara ridit henne på tävling 1 gång (dressyr). En kompis hoppar henne och red en del dressyrtävlingar på vårvintern.
Jag har tävlat dressyr La och hoppning 1,10 (men hoppn. var lääääänge sen)
Kompisen har tävlat dressyr upp till St Georg, hoppning 1,10 (ponny) och lätt fälttävlan.

Mål för i år: Vänja hästen vid tävlingsatmosfären. Hon har i år hittills tävlat deb fälttävlan, LB dressyr och 1,10 hoppning.

Blir ev 1,20 debut i hoppning om det går bra på dom första tävlingarna i höst.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Tävlingsterminen i höst

Har prexis satt igång min häst nu efter betet. Har inplanerat första tävlingen den 13/8 och ska då starta nån LA.
Till höstens tävlingstermin har vi inplanerat 1 lokal och 3 regionala tävlingar.
Har tävlat lite tidigare men bara upp till LB.
Med min nya häst som jag haft 1 1/2 år ska vi i höst debutera LA:6 :banana:
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

ja har planerat fram till slutet av september då tar tävlingarna slut på lokal nivå (har inte pengar til regional licens)
skall rida tre tävlingar som det ser ut nu och det är dressyr för hela slanten (tyvärr skulle häldre satsat på hoppningen men hästen mäste ju vara med på noterna oxå :cry: ) dete blir 3 tävlingar två borta och en hemma, skall debuter LA i höst e tanken med pollen då de känns rätt och han går så bra nu har tävlat han i 2 och ett halvt år, första hästen jag tävlat på utanför egna klubben och på lokal nivå. Hästen har tävlat en hel del innan med min pappa, när vi hade våran andra häst oxå meningen va att gammla pollen skulle bli min tävlings läromästare :love: tyvärr dog han allt för tidigt. :cry:

mitt mål denna säsongen är att debutera LA och få fler placeringar i LB:n även i LA vill man ju ha det målet för vaarje tävling är ju att vinna ( även om vi inte alltid gör det) och träna inför nästa tävling så att jag och hästen blir säkrare på banan.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Har en fyraåring så det blir inte så mkt tävlingar.

Dom jag har planerade är:

26/7 hoppning, två 100cm-klasser
7-8/8 fälttävlan, debutant
slutet av september är 4-årschampionatet i fälttävlan, förhoppningvis har vi kvalat dit.

Han har tidigare gått 3st LC dressyr och en hunting på 70cm i år.
Har haft honom sedan mars. :love:
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

jag har en 4årig d-ponny som jag haft i 3 veckor.
våran enda fast bestämda tävling som jag vet nu är:
17e september, Värmdö lokal hopp, LD, LC avd B. det är hans uppfödare (ridklubben) och jag och ägaren (jag är fodervärd) åker upp dit med honom :)

sen blir det antagligen den 27e augusti, LD,LC avd B eller den 28e augusti Hunting 70 cm.

kommer tävla 1-2 ggr/månad
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

lägger till;
ponnyn har med ägaren under höst och vår lite lätt tävlat upp till 80 cm (LD) på klubbtävlingar med det mesta felfria ritter :)
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst? nja, har börjat lite smått och vet väl ungefär vilka tävlingar jag ska rida.

Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför? Ungefär 1-3 per månad.

Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren? Allt blir debut eftersom hästen är ny.

Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans? har haft hästen i dryga månaden och vi har inte hunnit tävla något ännu. Debuten blir om knappt en månad om allt går som det ska.
Har hästen tävlat något förut? nej
Har du tävlat något innan? Tävlat ponny upp till MSVB hopp och LB dressyr
Vad är era mål med den här säsongen? Rida 1.10 med bra resultat.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst? jag vet ungefär vilka tävlingar jag ska rida.

Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför? Ungefär 2 per månad.
Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren? Inte vad som är planerat. 5åringen debuterade 1.20 förra helgen, tror de räcker för iår :angel:
Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
Min 8åring har jag haft i 2,5år och tävlat 1,5år. 5åringen har vi haft i 1år tävlat lite.

Har hästen tävlat något förut? Nej ingen av dom.
Har du tävlat något innan? 1.30, Lätt FT, LB dressyr
Vad är era mål med den här säsongen? Rida bra 1.30 rundor, felfri 1.20 med unghästen.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst?
Första tävlingen, en klubbis, 14 augusti. Sen rullar det på med större eller mindre mellanrum till början av november.

Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför?
Hm... 6-7 kanske..

Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?
Ska debutera i LA (dressyr) lokalt, och kanske försöka mej på nån liten klubbhoppning! :p

Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
Haft ponnyn i 2½ år och tävlat drygt 2 år med honom.

Har hästen tävlat något förut?
Inte innan jag började tävla honom.

Har du tävlat något innan?
Inte "ordentligt" innan jag köpte ponnyn.

Vad är era mål med den här säsongen?
Hm.. bli nöjd med starterna i LA och göra vårt bästa kanske. :D
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför?
Ca 2/månad för att jag anser att det är lagom att börja med för oss :bump:

Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?
Tja du, iom att jag fick hem hästen för exakt (!!) en vecka sen så blir det ju till att debutera rätt mycket! :rofl:


Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
Haft hästen en vecka som sagt, och aldrig tävlat (koooooonstigt) :p

Har hästen tävlat något förut?
110. Tränad 140 :bump:

Har du tävlat något innan?
Tävlat ponny (detta är en stor häst) upp till Lätt A :cool:

Vad är era mål med den här säsongen?
Att bli stabila i 110. Tänkte att jag skulle vänta med dom regionala tävlingarna tills nästa år iom att tävlingssäsongen snart är slut och det blir ju inte mycket högre lokalt... :D
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Har en 4-åring som skall iväg till Örebro och gå debutant nu den 13/8, sedan blir det Torns även det debutant den 28/8. Blir en debutant till sedan på Udden den 24/9. Blir förmodligen någon lokal hoppning och en regional hemma på Udden i slutet av året. Det är väl ungefär vad hon skall göra nu under hösten. Troligen kommer hon väl även starta på våra klubb hoppningar samt klubb dressyrerna. Sedan väntar vila inför vår starterna.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

min planering var

14augusti 4-årskval dressyr tingsryd
10-11sep kavlitén i halmstad
24september förklass Km LC:2 bara för komma ut


nu är Tingsryd inställt så vi åker till Stävie på 4årskval den 4september, och går det som vi vill så kvalar vi till fchampionatet på flyinge som är i slutet av oktober.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Tävlingterminen är nogorlunda planerad. Försöker väl hålla igång till oktober-november någon gång.
nej ska försöka stadga oss i deb ft innan det blir nå högre där, men ska starta en 1.10 innan årets slut är väl mitt mål, får se hur det går :)

Jag har haft honom i 2 år, första året gick ut på att lära känna varanndra, gick från b å c- ponny upp på storhäst på 1.70 så det blev ett jättekliv. Andra året gick mycket bra med några placeringar. :)

Nej, bara klubbisar med förra ägaren.

ja, L:A och deb ft på ponny.

Att starta några 1.10 innan årets slut.

Du själv då??
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst?
- Bara planerat en tävling hittills, har möte om det nästa vecka, men anmälningstiden gick ut i fredags så vi fick lov att bestämma tidigare.
Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför?
- Tre tror jag, bestäms på mötet nästa vecka.
Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?
- Vi ska debutera tillsammans. Jag ska gå över, från ponny till storhäst.
Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
- Han kom i maj till ridskolan, men har gått på bete i 5½ veckor, så vi har inte tränat så mycket tillsammans.
Har hästen tävlat något förut?
- Han har gått 1,30.
Har du tävlat något innan?
- Jag har hoppat LA på ponny.
Vad är era mål med den här säsongen?
- Rida bra rundor i 1,10 och ev. 1,15 och att det ska gå bra för klubben i Ridsportallsvenskan div 2. Men han kan, det handlar mest om att jag ska klara av att hålla i mej... :D
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst?
- Hästen kom hem från betet här i dagarna så vi kommer ta det lugnt i augusti, första tävlingen inplanerad är 11 september.

Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför?
- 4 tävlingar blir det som det ser ut nu. Har en rätt grön häst så jag vill inte tävla för ofta, men med ca. 2-3 veckors mellanrum.

Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?
- Om allt vill sig väl (dvs. inte bli bortlottad etc) så ska vi debutera LA:4, har ridit LA:2 som svårast förut men det går nog bra då programmet verkar passa hästen och mig bra.


Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
- Det är inte mín egen utan en ridskolehäst. Han har stått på ridskolan sen januari 2003 och jag har ridit honom sen dess. Debuterade på tävlingsbanan i våras.

Har hästen tävlat något förut?
- Inte med någon annan än mig, men vi har som sagt tävlat upp till LA:2 i våras.

Har du tävlat något innan?
- Jag har även tävlat en lektionsponny från samma ridskola med framgångar (om jag får skryta! ;) ) upp till FEI tom. 2004, nu är jag tyvärr för gammal...

Vad är era mål med den här säsongen?
- Att fortsätta som vi har gjort, att placera oss i LA, och gärna hålla oss över 65% helst både i LB och LA.
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst?
- Ja :) till helgen är första :D

Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför?
- 3 hoppning, lagomgångarna, de enda som är inplanerat än så länge och en dressyr tävling. Blir tävling varje helg nu framöver i en månads tid. dock väldigt tätt inpå men dom la alla lagomgångar så dåligt, två efter varandra.

Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren?
- Japp, 110 den 20 agu :D


Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans?
- Det är inte mín egen utan en ridskolehäst. Har ridit han regelbundet i ett år, har tävlat en klubb tävling tillsamans och en två dagars reginal.

Har hästen tävlat något förut?
- Ja, han har tävlar upp till 120 tillsamans med hans förra ungdomssatsningens ryttare

Har du tävlat något innan?
- Bara på klubb nivå, det är mitt första år på lokal/reginal. Men tävlade en underbar c-ponny förr :D

Vad är era mål med den här säsongen?
- Att vinna lagomgången i Div III å så att startat minst 110 och en dressyr tävling, viket redan är inplanerat :) Och att ha kul så klart med min älskade vän :D
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

Hur har ni planerat er tävlingstermin i höst? tävling två helger nu, en helgs vila, sen två helger igen och därefter en helgs vila och sen förhoppningsvis en start i lag-sm i fälttävlan
Hur många tävlingar ska ni vara med i och varför? 4 el 5 fälttävlan CNC*, för att få massor med rutin inför lag-sm och givetvis åxå för alla framtida starter i högre klasser. man får ta de tävlingar som bjuds när man rider fälttävlan för det är ganska ont om tillfällen
Ska ni debutera i någon klass eller ska ni debutera öht i någon gren? nope, har redan startat en CNC*

Hur länge har ni haft hästen och hur länge har ni tävlat tillsammans? haft 2 år tävlat 1,5
Har hästen tävlat något förut? japp, upp till 120 hopp som femåring samt några deb FT samt 4-årschampionat FT
Har du tävlat något innan? nej
Vad är era mål med den här säsongen? att göra bra stabila resultat för att förhoppningsvis kunna bli uttagen till juniorlandslaget i fälttävlan nästa år, hoppas även att vi ska knycka en bra placering på lag-sm
 
Sv: Tävlingsterminen i höst

ändring igen istälelt för stävie 4sep blir det lidköping den 21sug på söndag altså=)
 

Liknande trådar

Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
1
· Visningar
188
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
28
· Visningar
2 687
Senast: bobbbo
·
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
35
· Visningar
3 046
Senast: MJLee
·
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
3 452
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp