Bukefalos 28 år!

Sv: Tålamod

Vad är det jag ska svara på?

Ja jag har ingen öm punkt det var du som verkade bli stött av mitt lilla inlägg ju.

Att det stör dig "förbannat och att du är "hjärtligt" trött bryr väl inte jag mig om heller :).

Jag förklarade bara i mitt första inlägg hur jag tyckte sen skrev du ett inlägg till mig där du påstår att jag menar en massa som jag inte ens menar.

Jag har inte sagt att ETT annat forum bekräftar en generell sanning. Jag förklarade bara min syn på det forumet och t.ex detta.

Var har jag skrivit att man ska klippa av en diskussion och strunta i mottagren?
 
Sv: Tålamod

Utan att ta ställning i genusfrågan måste jag säga att de sista inläggen säger en del om hur snabbt diskussionen urartar i påhopp.
PL :angel:
 
Sv: Tålamod

Nedvärderar mitt eget kön? Nej det gör jag inte. Jag säger bara vad jag tycker. Ibland är det lättare att diskutera med killar när det gäller vissa ämnen och ibland är det lättare att diskutera med tjejer. Får jag inte tycka vad jag vill eller?

Min pappa är man och en människa ja :D.

Hur får du det jag har skrivit att visa på hur mycket bättre/kortare/mer koncist det generellt brukar vara på mitt? killforum?
 
Sv: Tålamod

Genom att påskina att det är mycket mindre "tjafs" på killforumet. Ang. frågorna så står de där, bara att läsa! :idea:

Det är de meningarna som avslutats med frågetecken. ;)
 
Senast ändrad:
Sv: Tålamod

peter_lundin skrev:
Utan att ta ställning i genusfrågan måste jag säga att de sista inläggen säger en del om hur snabbt diskussionen urartar i påhopp.
PL :angel:

:D Ja, kritik skall helst besvaras med aggression hellre än nyanser.
 
Sv: Tålamod

linafina skrev:
Precis så ser jag ditt första inlägg :rofl:

Men jag väl inte aggressiv? Jag försökte bara ifrågasätta din hållning, dvs att killforumet generellt var bättre... :crazy:

Att jag sedan skrev "hjärtligt trött" hade mest med min allmänna trötthet att göra. Överallt skrivs det och diskuteras det om kvinnor från venus, män från mars - så förstår du din parter, kvinnor kan, kvinnor vill inte bli chefer, män ... bla bla bla...

Om inte du kunde utläsa att det var en allmän reflektion så tycker jag att du skall läsa inlägget igen - långsamt - och kanske förstår du då att frågan var ganska så vidöppen och inte endast behandlade dig personligen. Delvis om dig, såklart, eftersom jag var nyfiken på hur du tänkte - men just denna trötthet var ett mer allmänt uttryck.

Sedan börjar du skriva med stora bokstäver om JAG osv och svär åt mig... :eek:

Och det är ju otroligt nyanserat?
 
Senast ändrad:
Sv: Tålamod

Men eftersom du skrev så som du gjorde trodde jag det var riktat till mig. Det kanske var fel men så tolkade jag det.

Ja jag skrev med stora bokstäver av just den anledningen att folk brukar inte brukar uppmärksamma annars. Svära gjorde du själv med ju :). Jag är långt ifrån aggressiv. Jag har haft vänliga smilisar i dom flesta inläggen för att du skulle förstå att jag inte är aggressiv även om det kan låta så.
 
Sv: Tålamod

linafina skrev:
Men eftersom du skrev så som du gjorde trodde jag det var riktat till mig. Det kanske var fel men så tolkade jag det.

Ja jag skrev med stora bokstäver av just den anledningen att folk brukar inte brukar uppmärksamma annars. Svära gjorde du själv med ju :). Jag är långt ifrån aggressiv. Jag har haft vänliga smilisar i dom flesta inläggen för att du skulle förstå att jag inte är aggressiv även om det kan låta så.

ok. Underskatta inte dina motståndare. Jag är både läs-och skrivkunnig och av den mer analyserande sorten. Jag var uppriktigt intresserad av hur du tänkte eftersom intrycket var att du hade en uppfattning klar.

Synd om du tolkade det så, men det går också bra att fråga "hur menar du?" om man känner sig påhoppad.

Vad svordomen anbelangar så skrev jag den inom citationstecken, vilket betydde att jag citerade dig.

"Snälla" smileys med motsägande språk tycker jag låter lite halv-schizo, men det är jag det... :angel:

(sorry, kunde inte låta bli! :o )
 
Sv: Tålamod

Motståndare? Ser ingen här inne som motståndare.

Jag försökte förklara hur jag tänkte men det dög ju inte uppenbarligen.

Schizo eller inte. Är det fel att vara det?
 
Sv: Tålamod

linafina skrev:
Motståndare? Ser ingen här inne som motståndare.

Jag försökte förklara hur jag tänkte men det dög ju inte uppenbarligen.

Schizo eller inte. Är det fel att vara det?

Man kallar ibland debatt-partnern för motståndare, då debatten går ut på att ventilera olika ståndpunkter... :crazy:

Du försökte inte förklara något alls, utan visade mest prov på aggresivitet när du ylade något om mina ömma tår.

Vad gäller det sistnämnda, så tycker jag personligen att leende människor som uttrycker elakheter är lite ähum... otrevliga.

Nu orkar jag inte gå tillbaka och kolla dina smileys, men eftersom du tog upp att du "soften up" en ganska så tråkig attityd med snälla smileys, så undrar jag såklart över giltigheten.

Men vi behöver inte tjafsa mer nu, för nu känns det som om jag skall förklara för dig hur man argumenterar med viss respekt. Det kan du få lära dig på annat håll.

Jag får förmodligen också leva i ovisshet om varför du anser att killforumet är bättre. Men det är smällar man får ta.
 
Sv: Tålamod

Du och jag tycker helt enkelt inte likadant.

Jo jag förklarade flera gånger hur jag tycker. Ser du inte det?

Nu har du sagt att jag är otrevlig, schizo och lite annat så jag börja tycka du är otrevlig.

Jag anser att forumet där det är mer killar är roligare helt enkelt. Det diskuteras olika ämnen och långa diskutioner kan genomföras utan bråk och tjafs. Jag säger inte att det inte är kul och går att diskutera här men jag menar att det ofast blir gnäll och tjafs när det är många tjejer som diskuterar. Det är min erfarenhet.

Du kanske borde bli medlem där du med så du kan bilda dig en egen uppfattning om saken.
 
Sv: Tålamod

Hej Runar! Håller med! Efter att ha läst här en tid förstod jag snabbt att skall man ha hund idag skall man vara antingen frilansare av ngn sort, långtidssjukskriven eller arbetslös. Klart att alla vill det bästa för sina husdjur (eller hur?) men helt klart kan en del uttrycka sig mer nyanserat.
 
Sv: Tålamod

Lånar knapp och riktar m,ig till Princess... och Lina... : Ni har kommit väldigt mycket från ämnet....
 
Sv: Tålamod

prinsessfeminist skrev:
Jaha? Så ETT annat forum bekräftar en generell sanning?

Jag skrev inte ETT forum! Jodå, det finns många forum jag skriver på inklusive amerikanska, engelska, norska m.m. så inte påstår jag att ett enda forum skulle bekräfta en sanning. Jag påstår att MIN erferenhet av forum är den att tjejer tjafsar mer och lättare tar anstöt än killar. Med killar är det mer raka puckar och då speciellt när jag kikar på bilforumen. Detta är heller ingen sanning utan min högst personliga erfarenhet. Apropå tjafs så är det ju bara att läsa de sista insändarna och konstatera att Peter_Lundin som vanligt har det bästa inlägget av alla!
 
Sv: Tålamod

ako skrev:
Lånar knapp och riktar m,ig till Princess... och Lina... : Ni har kommit väldigt mycket från ämnet....

Jag håller inte riktigt med om det - för ämnet handlade väl just om tålamod och tjafs? Det där om att vissa är snartsuckna och att många tycker att det är tråkigt var redan diskuterat.

Den diskussionen som jag och Linafina fört kunde ha involverat fler - och då kanske också blivit mer nyanserad. Jag tycker personligen att det är synd när tjafs och snarstuckenhet blir synonymt med "kvinnligt beteende". Det var därför jag reagerade...

Men om Runar tycker att det spårat ur så ber jag om ursäkt.
 
Senast ändrad:
Sv: Tålamod

Moheed skrev:
prinsessfeminist skrev:
Jaha? Så ETT annat forum bekräftar en generell sanning?

Jag skrev inte ETT forum! Jodå, det finns många forum jag skriver på inklusive amerikanska, engelska, norska m.m. så inte påstår jag att ett enda forum skulle bekräfta en sanning. Jag påstår att MIN erferenhet av forum är den att tjejer tjafsar mer och lättare tar anstöt än killar. Med killar är det mer raka puckar och då speciellt när jag kikar på bilforumen. Detta är heller ingen sanning utan min högst personliga erfarenhet. Apropå tjafs så är det ju bara att läsa de sista insändarna och konstatera att Peter_Lundin som vanligt har det bästa inlägget av alla!

Ja PL's inlägg var oklanderligt, men jag kan inte tillstå mer än att han bidrog med en passus i sammanhanget. Hans inlägg var i mina ögon inte något annat än en allmän reflektion. Han undvek dessutom elegant genusaspekten. :crazy:
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 638
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 375

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Senast tagna bilden XV
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp