Bukefalos 28 år!

Sv: Tålamod

varför då, alla har rätt att yttra sig, vare sig trådskaparen vill höra på eller inte?
Precis som i det verkliga livet
 
Sv: Tålamod

Man kan säga samma sak på tusen olika sätt....
 
Sv: Tålamod

jag har väl fått mindre trevliga svar på mina trådar,men jag varken tar illa vid mig eller gråter ögonen ur mig
 
Sv: Tålamod

Fraggel_Tess skrev:
Själv så är jag och sambon hemska hundägare för vår hund får ju faktiskt människomat ibland och sover i sängen gör hon också! *Fy skäms på oss * :angel:

Ja, fy vilken dålig hundägare du är som bara ger människomat ibland :devil: ;)
Då är nog jag ännu sämre, för mina får rester varje dag. Vi t o m lagar mat så vi vet att de också kan få lite :d
Så när vi ätit klart så sitter det 3 ljus nedanför bordet och väntar på sitt :D
 
Sv: Tålamod

Jag säger som Grana, du låter som alldeles ypperlig hundägare. I Stockholm finns det rikligt med hunddagis så att jobba heltid är inget hinder om man är hundägare.

Sedan är det så att man efter ett tag som hundägare hittar sin egen 'nisch' med folk som man kan umgås med utan att de förkastar allt man gör. Det gäller att tro på sig själv, på sin hund och det man gör tillsammans - vilket innebär att man håller de linjer som man känner passar än själv. Annars har man inga möjligheter att vara konsekvent vilket oavsett vad folk säger är en av de viktigaste sakerna...

Lycka till med hundköpet!
 
Sv: Tålamod

Jo det finns ju både bra och dåliga sätt man kan tala om för ngn att man kanske ska tänka över hundägarskapet en och två gånger innan man skaffar sig en hund!

Finns ju en del som impulshandlar hund ibland :( Och tja i detta fall slutade det inte särskilt lyckligt.
 
Sv: Tålamod

Jag tycker ofta att det blir en tråkig jargong på forum som det är flest tjejer som skriver på. Jag är inne mycket på bilforum där det är mest killar som skriver och där är det raka frågor, raka svar, inget otrevligt och definitivt inga sarkastiska påhopp. En stor skillnad är också att på de forumen ställer folk frågor för att de faktiskt vill ha en lösning på sitt problem. Här på Buke blir det ofta mest gnäll - i en evigheeet. Tråden tar ju aldrig stopp!! ( Sa hon som fyllde på gnälltråden =) haha) Ja, det kanske är vi flickor som gillar det helt enkelt...
 
Sv: Tålamod

Ja det var inte alls roande.. han hade tydligen kört på någon dagen före oxå... va då inte skall ha körkort. :mad:
 
Sv: Tålamod

Jag är medlem på ett annat forum där det mest är killar. Det är stor skillnad på diskutionerna där och t.ex här. Men visst kan det bli tjafs där med fast inte alls på samma nivå som bland tjejer :).
 
Sv: Tålamod

Moheed skrev:
Jag tycker ofta att det blir en tråkig jargong på forum som det är flest tjejer som skriver på. Jag är inne mycket på bilforum där det är mest killar som skriver och där är det raka frågor, raka svar, inget otrevligt och definitivt inga sarkastiska påhopp. En stor skillnad är också att på de forumen ställer folk frågor för att de faktiskt vill ha en lösning på sitt problem. Här på Buke blir det ofta mest gnäll - i en evigheeet. Tråden tar ju aldrig stopp!! ( Sa hon som fyllde på gnälltråden =) haha) Ja, det kanske är vi flickor som gillar det helt enkelt...

Blev fel :crazy:
 
Senast ändrad:
Sv: Tålamod

Moheed skrev:
Jag tycker ofta att det blir en tråkig jargong på forum som det är flest tjejer som skriver på. Jag är inne mycket på bilforum där det är mest killar som skriver och där är det raka frågor, raka svar, inget otrevligt och definitivt inga sarkastiska påhopp. En stor skillnad är också att på de forumen ställer folk frågor för att de faktiskt vill ha en lösning på sitt problem. Här på Buke blir det ofta mest gnäll - i en evigheeet. Tråden tar ju aldrig stopp!! ( Sa hon som fyllde på gnälltråden =) haha) Ja, det kanske är vi flickor som gillar det helt enkelt...


Fast jag antar de diskuterar bilar där och inte djur. Och om en kille så slår sönder sin bil, så är det ju upp till han. Ingen lider ju av det.
Här handlar det om djur och alla vill djuren väl, då blir det mer diskussioner.
Sen håller jag med om att det går för långt ibland.
 
Sv: Tålamod

linafina skrev:
Jag är medlem på ett annat forum där det mest är killar. Det är stor skillnad på diskutionerna där och t.ex här. Men visst kan det bli tjafs där med fast inte alls på samma nivå som bland tjejer :).

Jaha? Så ETT annat forum bekräftar en generell sanning? Jag tror inte att det handlar om manligt/kvinnligt, snarare om ämnet. Jag tycker Grana har en god poäng.

Dessutom är jag hjärtligt trött på att "tjejer är si och killar såna". Varfös skall du som kvinna dessutom underminera ditt eget kön genom att höja killarnas sk status?

Om den form av diskussioner vi har mynnar i längre trådar så tror jag det beror på att vi är mer måna om att förstå och övertyga varandra. Är det bra att klippa av en diskussion och strunta i mottagaren?

Är det det du menar?
 
Sv: Tålamod

Tycker att killarna tjafsar lika mycket på hundforum också. Birddog är som en sandlåda ibland...
 
Sv: Tålamod

Fraggel_Tess skrev:
Själv så är jag och sambon hemska hundägare för vår hund får ju faktiskt människomat ibland och sover i sängen gör hon också! *Fy skäms på oss * :angel:

Samma här, hoppsan....(nämner inte att vovven bara är 11 veckor :p )
 
Sv: Tålamod

Förstår dig fullkomligt, för själva syndromet är något som jag tycker genomsyrar de allra flesta påhopp/angrepp på detta forum. Upplever det som att en liten klick predikar om saker och ting som de ibland inte har ett uns om hur det egentligen står till. Anser det vara stor skillnad på att tro och veta och i det fallet är det många som vill skina på att deras tro är det enda rätta... Just därför jag inte är speciellt aktiv här länge.
 
Sv: Tålamod

Fast jag tycker det är samma attityd på de flesta andra Hundforum jag varit inne på, och alltså inte något som enbart skulle röra Bukes Hundforum.

Där ibland VBK ( vet att du skrev i något sammanhang att du ofta var där inne )
 
Sv: Tålamod

Iaf inte på de underforum på VBK där jag är intresserad av att läsa, men det ska erkännas att det är många jag inte ägnar en endaste sekund.
 
Sv: Tålamod

Trampade jag på en öm tå eller vad är det som är problemet? JAG tycker det är MYCKET stor skillnad på att diskutera med tjejer och att diskutera med killar. Ibland är det bättre med tjejer och ibland bättre med killar så enkelt är det. Det beror på vad man pratar om. Men detta är vad JAG tycker.

Klart att det blir annorlunda då det handlar om djur men snackar vi inte om attityder helt generellt här nu? Det beror som sagt på vad man diskuterar och med vem, människor är väldigt olika.

Var har jag skrivit att tjejer är si och killar så? Jag skrev bara att på just det forum där jag håller till annars är det mest killar och en helt annan stämmning, inte ALLTID positiv men det lär det väl aldrig bli på ett diskussionsforum. Vad är det som stör dig så förbannat för att jag skriver det. Det är vad JAG tycker.
 
Sv: Tålamod

linafina skrev:
Trampade jag på en öm tå eller vad är det som är problemet? JAG tycker det är MYCKET stor skillnad på att diskutera med tjejer och att diskutera med killar. Ibland är det bättre med tjejer och ibland bättre med killar så enkelt är det. Det beror på vad man pratar om. Men detta är vad JAG tycker.

Klart att det blir annorlunda då det handlar om djur men snackar vi inte om attityder helt generellt här nu? Det beror som sagt på vad man diskuterar och med vem, människor är väldigt olika.

Var har jag skrivit att tjejer är si och killar så? Jag skrev bara att på just det forum där jag håller till annars är det mest killar och en helt annan stämmning, inte ALLTID positiv men det lär det väl aldrig bli på ett diskussionsforum. Vad är det som stör dig så förbannat för att jag skriver det. Det är vad JAG tycker.

Vem är det som har en öm punkt här? Coola ned dig lite.

Det framgår att DU tycker en massaoch jag måste väl kunna ifrågasätta varför du generaliserar så grovt?

Ingenting stör mig "förbannat" mer än en snorkig attityd gentemot en uppriktig fråga. Varför besvarar du inte mina frågor istället för att läxa upp mig för att jag frågar? :crazy:

Vad anbelangar att jag är hjärtligt trött "killar är si, tjejer är såna" handlade mest om att du genom ditt inlägg försöker visa på hur mycket bättre/kortare/mer koncist det generellt brukar vara på ditt killforum.

Eftersom du skrev att det visst förekommer tjafs "ibland" så insinuerar du att det vanligtvis fungerar bättre än här - där vi är en majoritet kvinnor.

Tycker inte du att att du på sätt och vis nedvärderar ditt eget kön då?

Jag tror att det finns mycket mer som förenar kvinnor och män än vad som skiljer oss åt. Killar är ingen egen art utan människor.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
1 637
Hundträning Hej! Jag är ny här och hoppas inte någon anser att jag har en "dum fråga"! Det här verkar vara ett nyttigt forum. Har en vit herde som...
Svar
10
· Visningar
1 295
Senast: Lisalei
·
Övr. Hund University of Lincoln i Storbritannien har just nu en enkät uppe där de bl a vill ta reda på vilka faktorer som spelar in när folk köper...
Svar
1
· Visningar
467
Senast: Sassy
·
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
7 368

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp