tandemsadel för barn - mamma?

alazzi

Trådstartare
Jag vet att jag har sett en specialsadel som var utformad för att ett litet barn skulle kunna sitta framför en vuxen vid ridturer. Har ingen aning om det går att få tag på i Sverige? Skulle gärna vilja ha tips och förslag på sadlar eller återförsäljare som har något passande. Hyr gärna eftersom det handlar om en kort period, innan barnet förhoppningsvis klarar av att rida på egen hand.

vet inte något om att sitta framför, men på hööks finns det där dom kan sitta bakom, men ja tycker inte det verkar så säkert..

Jag vill nog ha barnet famför mig...Känns säkrare så.
Har någon provat att ha barnet bakom sig? Hur gammalt barn?
Min dotter är 15 månader.

De där tandemsadlarna som sitter framför är mer bara för att barnet ska få plats, inte som en sadel, inga stigbyglar eller riktig sits egentligen. Själv tycker jag det funkar bra utan, man sadlar bara med en vanlig ridgjord så man har lite stabilitet men inget framvalv ivägen och har barnet framför sig mellan sina armar, ev på en filt man viker upp över ridgjorden. Vidar är två år och tycker det är jättekul!!! Ju sämre takt i tölt ju roligare för då hoppar det mer :rofl:

Jag tycker inte du ska tänka på att ha barnet på hästen förän det kan ta vara på sig själv nått så när. Tänk om hästen blir rädd?!?
Och kom inte och säg att hästen inte blir rädd för det vet man aldrig.. Om den inte blir det måste det vara en gunghäst...?

Jag håller med Tim, ridgjord är bättre. Jag har en som jag har köpt på Lillhästen, en rejäl sak med två handtag. Sitter jag bakom och tar tag i handtagen kan hästen stegra sig eller bocka utan att lillen ramlar. (Inte för att min snälla gammelman skulle få för sig att göra något sånt, men ändå.) Så länge jag sitter, sitter lillen. Inte helt lätt att ta sig av, dock. Man måste ha hjälp av någon som tar emot lilleman.

Sv: tandemsadel för barn - mamma?

es26.jpg

Så här ser en modell ut.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka... 2
Svar
27
· Visningar
6 983
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 118
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
8 128
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett... 7 8 9
Svar
179
· Visningar
29 632
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka