Tandkoll och träning

L

LiviaFilippa

Hej! Vi ska till veterinären med min ponny och göra en tandkoll på en torsdag. Det är hoppkurs sen på helgen och nu undrar jag om ni tror jag kan vara med på den? Jag kommer inte ihåg hur det brukar vara om man kan rida som vanligt dagarna efter eller om man brukar behöva ha vila :confused: För de får ju nån lugnande spruta när de ska kolla så vet inte hur länge det kan sitta kvar? Någon som vet?
 
Hej! Vi ska till veterinären med min ponny och göra en tandkoll på en torsdag. Det är hoppkurs sen på helgen och nu undrar jag om ni tror jag kan vara med på den? Jag kommer inte ihåg hur det brukar vara om man kan rida som vanligt dagarna efter eller om man brukar behöva ha vila :confused: För de får ju nån lugnande spruta när de ska kolla så vet inte hur länge det kan sitta kvar? Någon som vet?
Du behöver inte vara orolig att din häst skall känna av det lugnande medlet, på helgen. Effekten går ut ur kroppen efter ngn timme. Men, det som kan påverka, är om din häst behöver vila från bett, efter undersökningen.
 
Det beror på hur det ser ut i munnen, svårt att säga innan. Inga problem utifrån lugnandet dock! 😊
 
Jag har fått rekommendationen att rida på bettlöst ett par dagar efter undersökning.Annars inga konstigheter.🙂
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Svårt att välja var tråden ska ligga, men chansar på att den hör hemma här. Vi har kvar barnens gamla ponny som nu är 30 år. I...
Svar
7
· Visningar
1 256
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd. Jag har misstankar om felbehandling utav en av mina hästar (som resulterade i avlivning) som annan veterinär än...
Svar
13
· Visningar
2 196
Senast: Nevermind
·
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 061
Senast: KAROLIJNAH
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 500

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp